Cum sa va reduceti costurile
Atunci cand bugetul de cheltuieli se micsoreaza, este foarte important sa incercati sa economisiti cat mai mult. Va prezentam cateva idei din publicatia americana Entrepreneur prin care sa puneti bani deoparte si prin care sa atrageti noi clienti cu costuri mai mici.
• 12 Aprilie 2010 • Start Up
1 / 9
Cereti ajutorul celor din jurul dvs.
2 / 9
Fiti atent la evolutia afacerii si la ce oameni angajati.
3 / 9
Invatati lucruri noi.
4 / 9
Fugiti de avocati.
5 / 9
Promovati-va la televizor.
6 / 9
Folositi motoarele de cautare.
7 / 9
Planificati-va cheltuielile
8 / 9
Intrati intr-o asociatie.
9 / 9
Transformati vremea intr-un prieten.
Acestia v-ar putea ajuta cel mai mult prin referinte sau, mai precis, prin a va oferi numele unor persoane care au nevoie de produsele si serviciile dvs.
In loc sa platiti angajati care sa nu faca mare lucru atunci cand businessul scade, puteti apela la angajati temporari. O alta oportunitate este sa va angajati copiii.
Angajati studenti la costuri reduse sau dati-le sansa sa faca practica pe gratis, astfel incat sa capete experienta.
Angajati studenti la costuri reduse sau dati-le sansa sa faca practica pe gratis, astfel incat sa capete experienta.
In loc sa platiti un consultant sa va scrie comunicate de presa il puteti angaja pentru o ora pentru a va arata cum sa faceti acest lucru singur.
Incercati sa va rezolvati problemele inainte de a ajunge la avocati. Nu ignorati niciun fel de plangere scrisa ori prin telefon.
La posturile de televiziune locale va puteti face cunoscut la preturi acceptabile in timpul zilei (10.00-16.00) si noaptea. Chiar daca nu veti ajunge neaparat la cei care urmaresc televiziunea la orele de varf va puteti crea o noua baza de potentiali clienti.
Folositi cupoane si diferite tipuri de flyere la punctele de vanzare pentru a va promova si aveti grija ca acestea sa ajunga in sacosele clientilor dvs. alaturi de cumparaturile acestora.
Impartiti cheltuielile de promovare cu cei care conduc businessuri asemanatoare, adica incercati sa impartiti cheltuielile cu cei care vand bunuri si servicii complementare.
Folositi cupoane si diferite tipuri de flyere la punctele de vanzare pentru a va promova si aveti grija ca acestea sa ajunga in sacosele clientilor dvs. alaturi de cumparaturile acestora.
Impartiti cheltuielile de promovare cu cei care conduc businessuri asemanatoare, adica incercati sa impartiti cheltuielile cu cei care vand bunuri si servicii complementare.
Cautati potentiali vizitatori pentru site-ul dvs. prin cautarea pe grupuri de discutii si forumuri interesate de produsele ori serviciile pe care le oferiti.
Faceti cunoscut oamenilor site-ul firmei pe care o conduceti. Incercati sa il mentionati in scrisori, pe cartile de vizita, in semnaturile din e-mail, in general in toate locurile unde este posibil sa fie vazut de ceilalti. Puneti-l pe uniformele angajatilor si pe toate produsele de promovare pe care le oferiti, pe toate comunicatele de presa ori pe masinile companiei dvs.
Faceti cunoscut oamenilor site-ul firmei pe care o conduceti. Incercati sa il mentionati in scrisori, pe cartile de vizita, in semnaturile din e-mail, in general in toate locurile unde este posibil sa fie vazut de ceilalti. Puneti-l pe uniformele angajatilor si pe toate produsele de promovare pe care le oferiti, pe toate comunicatele de presa ori pe masinile companiei dvs.
Intrebati furnizorii daca va ofera discount-uri pentru platile facute mai devreme decat data initiala. Daca nu, este in avantajul dvs. sa achitati facturile si taxele mai tarziu atat timp cat nu trebuie sa platiti amenzi.
Multe dintre ele au taxe de acces rezonabile si ofera diferite discount-uri pentru unele achizitii pe care le faceti.
Aranjati astfel incat sa aveti un spatiu alternativ din care sa va conduceti businessul in cazul unui dezastru natural major. De exemplu, ati putea aranja cu conducatorul unei firme din aceeasi industrie sa folositi facilitatile sediului firmei acestuia in caz de dezastru ori invers.
Te-ar putea interesa si: