Consiliul European a adoptat, în mod oficial, Regulamentul privind standardele de emisii de CO2 pentru vehiculele grele, care prevede ca majoritatea camioanelor vândute în UE, începând cu 2040, să fie fără emisii poluante, scrie Agerpres.

Noile norme menţin obiectivul actual pentru 2025, care înseamnă o reducere cu 15% a emisiilor pentru camioanele grele cu o greutate de peste 16 tone. Însă, în concordanţă cu obiectivele climatice ale UE pentru 2030 şi ulterior, regulamentul mai stabileşte şi următoarele obiective noi: o reducere a emisiilor cu 45% începând cu 2030, o reducere a emisiilor cu 65% începând cu 2035 şi o reducere a emisiilor cu 90% începând cu 2040.

În prezent majoritatea camioanelor care circulă pe drumurile din Europa funcţionează pe motorină, care produce emisii de gaze cu efect de seră şi poluanţi care au legătură cu cancerul pulmonar şi bolile respiratorii. Vehiculele de mare tonaj sunt responsabile pentru un sfert din emisiile cu transportul rutier ale Europei.

De asemenea, noile norme introduc obiectivul ca 100% din autobuzele urbane noi să aibă emisii zero până în 2035, stabilind în acelaşi timp un obiectiv intermediar de 90% pentru această categorie până în 2030. Autobuzele interurbane vor fi exceptate de la acest obiectiv, ele fiind considerate, din punctul de vedere al măsurării reducerii emisiilor, autocare.

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a calificat politica UE drept cea mai ambiţioasă din lume, adăugând că aceste obiective vor fi atinse numai dacă guvernele statelor membre le vor acompania cu 50.000 de puncte publice de încărcare adecvate pentru camioane în 2030.

Regulamentul privind standardele de emisii de CO2 pentru vehiculele grele a fost aprobat atât de ţările UE cât şi de Parlamentul European, ceea ce înseamnă că urmează să fie semnat şi publicat în Jurnalul Oficial al UE. El va intra în vigoare la 20 de zile după publicare.

Adoptarea finală a venit în pofida plângerilor recente venite din partea Germaniei şi a parlamentarilor europeni de centru-dreapta, care doreau ca blocul comunitar să permită vânzarea de camioane cu motoare pe combustie şi după 2040. Potrivit unui oficial european citat de Reuters, la vot s-au opsu doar Italia, Polonia şi Slovacia, în timp ce Cehia s-a abţinut.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri