Abia ne-am obișnuit cu mașinile încărcate de la priză și ne pregătim deja pentru viitorul pas: priza încărcată de la mașini. Volkswagen vine cu tehnologia V2H, încărcarea bidirecțională, prin care mașinile electrice vor putea funcționa practic ca o baterie. Când o vom vedea pusă în practică?

Producătorul german VW a acționat încărcarea bidirecțională la cele mai noi modele electrice ale sale. Ultimul update de Software 3.5 de pe mașinile noi cu baterii de 77 kWh permite practic încărcarea casei de la mașină în Europa, scrie Autoweek. O locuință cu un consum mediu de 15 kWh/zi s-ar putea alimenta timp de două zile, iar una din România, unde consumul mediu e în jurul a 130 kWh pe lună, chiar și mai mult de o săptămână.

Nu e însă atât de simplu. În primul rând, e vorba doar de modele noi și cu cel mai nou software, iar bateria nu poate fi descărcată sub 20%. De asemenea, nu e suficient să o priză în casă; este nevoie de o stație de încărcare mai avansată, care poate deveni un ”smart wallbox”. Momentan, sunt compatibile doar câteva modele de la Ohme și Hager. În multe state, inclusiv la noi, e însă nevoie și de aprobarea echipamentelor respective.

Deși Volkswagen a anunțat că tehnologia este disponibilă clienților săi, compania recunoaște că momentan face teste, atât la Wolfsburg cât și în Suedia. Trebuie precizat și că germanii nu sunt singurii care lucrează la o astfel de tehnologie – KIA a lansat ceva similar, poate chiar mai avansat. Hyundai, Volvo sau Ford sunt și ei în competiție (Ford are Intelligent Backup Power, de pildă).

Prosumatorii ar putea folosi bateria mașinii electrice ca stocare

Volkswagen susține că prosumatorii ar putea beneficia de tehnologia sa prin intermediul stațiilor încărcare. Practic, mașinile electrice ar putea fi folosite ca formă de stocare a surplusului de energie produs de panourile solare, stația de încărcare funcționând ca invertor. De asemenea, i-ar putea ajuta pe cei cu contoare smart să își optimizeze consumul, stocând energie pentru intervalele când cererea este mare și prețurile sunt sus.

Producătorul german plănuia introducerea acestei tehnologii încă din primăvara lui 2022. Ea va fi disponibilă pe toate modele ID cu baterie de 77 kWh odată cu update-ul Software 3.5. Potrivit Electrek, viteza de descărcare (din baterie în rețeaua casei) va fi de 10 kw.

Sursa foto: www.volkswagen.co.uk

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri