Ingka Investments, divizia de investiții a grupului Ingka, care deține cea mai mare parte a magazinelor IKEA, inclusiv cele din România, a anunțat achiziția unui proiect fotovoltaic de 300 MWp în apropierea Bucureștiului datorită căruia în lanțul valoric IKEA va fi folosită energie regenerabilă.

Este vorba de o investiție de peste 200 milioane de euro într-un proiect solar din Dâmbovița, aflat acum la stadiul de ready-to-build. Parcul fotovoltaic din apropierea Capitalei ar urma să funcționeze de la sfârșitul lui 2025 și va furniza suficientă energie pentru consumul a 95.000 de gospodării.

Grupul Ingka deține deja 9 ferme eoliene în România, totalizând 171 MW, cumpărate acum câțiva ani de la Vestas. ”Având propriul nostru parc solar, vrem să facem mai multă energie regenerabilă în lanțul valoric IKEA și chiar dincolo de zonele în care operăm”, a afirmat Peter van der Poel, Managing Director, Ingka Investments.

În ce privește magazinele propriu-zise IKEA, turbinele eoliene cumpărate de Ingka acopereau demult consumul acestora. Mai concret, parcurile eoliene ale companie reprezintă echivalentul consumului a peste 65 de magazine IKEA, depășind consumul lanțului valoric al companiei în 2019.

Din 2009, Ingka Investements a investit 4 miliarde de euro în proiecte de energii regenerabile. Investițiile în România în acest domeniu ar ajunge la aproape 350 de milioane de euro, potrivit calculelor wall-street.ro.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri