"Vom ajunge în 2028 ca jumătate din reţeaua principală de termoficare să fie înlocuită, iar proiectele în curs vizează partea cea mai afectată a reţelei. Există finanţare şi contracte de execuţie semnate pentru mare parte din lungimea vizată", a precizat Nicuşor Dan.

Alte obiective sunt: instalarea a 20 de centrale care să deservească puncte termice cu funcţionare deficitară, realizarea a 50% din sistemul SCADA de automatizare a punctelor termice şi realizarea a 50% din proiectul contorizării inteligente în scările blocurilor (sub rezerva finanţării din Fondul de Modernizare). În acest sens, au fost întocmite studiile de fezabilitate şi au fost depuse cereri de finanţare în valoare totală de 247 de milioane de euro.

Edilul general îşi propune să obţină finanţare în vederea înlocuirii altor 200 km reţea principală termoficare. Pentru acest obiectiv, compania municipală Termoenergetica a întocmit un studiu de fezabilitate, iar valoarea proiectului este de circa 400 milioane euro fără TVA.

Programul lui Nicușor Dan pentru un nou mandat: Tramvaie, troleibuze și panouri digitale

O altă ţintă este achiziţionarea a 250 de tramvaie noi, după ce Consiliul General a aprobat studiul de oportunitate pentru această investiţie în valoare de 4,3 miliarde lei.

"Am avut discuţii preliminare cu BEI şi cu Banca Mondială pentru cofinanţarea acestei investiţii. Finanţarea de 300 milioane euro obţinută de la BEI se referă inclusiv la tramvaie. (...) Aşteptăm deschiderea aplicaţiilor Programului Operaţional Regional pentru finanţarea din fonduri europene, condiţie pentru accesarea cofinanţării", a precizat edilul general.

Totodată, Primăria Capitalei a obţinut o finanţare nerambursabilă prin PNRR de 66 milioane lei pentru achiziţia a 22 de troleibuze. Urmează să fie instalate şi panouri digitale de informare în 968 staţii, după ce, prin colaborare cu primăriile de sector, PMB a obţinut o finanţare de 28 milioane lei din PNRR.

În ce priveşte reabilitarea liniilor de de tramvai, a fost întocmită documentaţia DALI pentru 50 de kilometri şi a fost desfăşurată procedura de achiziţie pentru proiectare şi execuţie. Valoarea estimată a lucrărilor este 2,5 miliarde lei, urmând a fi suportată din Programul Operaţional Regional 2021-2027 şi din împrumuturi.

"Aşteptăm deschiderea aplicaţiilor Programului Operaţional Regional pentru finanţarea din fonduri europene, condiţie pentru accesarea cofinanţării", a spus edilul general.

De asemenea, este vizată extinderea reţelei de tramvai în Piaţa Unirii, pe Şos. Bucureşti - Ploieşti până la centrul comercial, pe Bucureşti - Târgovişte până la centrul comercial.

În ce priveşte lucrările din Prelungirea Ghencea, din octombrie 2023 se circulă pe patru benzi pe segmentul str. Braşov - str. Râul Doamnei, iar în această lună se va circulă pe patru benzi pe segmentele Stadionul Ghencea - str. Braşov, se arată în documentele transmise de Primăria Capitalei.

"S-au finalizat exproprierile pentru segmentele rămase, iar clădirile expropriate de pe tronsonul str. Răul Doamnei - str. Valea Oltului au fost demolate. În mai 2024 s-a semnat contractul cu o companie privată pentru şoseaua pe patru benzi pe tronsoanele rămase, pentru linia de tramvai şi pentru parcare", menţionează sursa citată.

În ce priveşte cele nouă drumuri radiale, este vizată terminarea studiilor de fezabilitate şi începerea lucrărilor. Proiectul este realizat în asociere cu Consiliul Judeţean Ilfov şi cu Ministerul Transporturilor şi îşi propune realizarea unor drumuri expres cu 2 benzi pe sens, care să conecteze Bucureştiul de autostrada de centură.

Edilul general mai propune pentru un nou mandat realizarea sistemului de semaforizare inteligentă cu 544 de intersecţii conectate la un sistem central şi reabilitarea Podului Basarab, Pasajului Obor, Pasajului Lujerului, Podului Băneasa şi Pasajului Victoriei.

Sursa foto: Nicușor Dan / Facebook