Marius Costin: Piata de retail online poate ajunge la 2,1 miliarde de dolari in 2020. Doar 10% dintre romani platesc cu cardul online
61% dintre romani au cumparat online cel putin o data in ultimul an
Valentin Radu, Marketizator: 5 lucruri pe care sa le faci pentru a creste precum Fat-Frumos
Ce trebuie sa schimbam la eCommerce-ul romanesc
Marile probleme ale comertului online
Symphopay: Un business se masoara in cifre, dar si in relatia cu clientul
Folositi Analytics sau orice instrument de analiza a datelor
Marius Ghenea: Investitiile in magazine online sunt riscante
Ce magazine online si-ar deschide cei mai influenti oameni din piata
5 / 10

Marile probleme ale comertului online

La ecomTEAM 2016, eveniment organizat de WALL-STREET.RO la Brasov, la Hotel Kronwell, reprezentantii magazinelor online au vorbit despre problemele comertului online si ce mai trebuie imbunatatit. Una dintre problemele remarcate de cei mai multi participanti in primul panel este logistica, dar si increderea oamenilor comertul online.

Iata cele mai mari probleme ale pietei identificate de speakerii de la ecomTEAM 2016.

Mihaela Muresan, IKEA
„Mai avem de lucru la nivel operational. Exista o cerere mare pe piata. Nu am promovat serviciile online, pentru ca operational mai avem multe de imbunatatit la Ikea. Am observat, in special in decembrie, ca pe partea de servicii si livrare exista loc de imbunatatit“.

Florin Filote, eMAG
„La nivelul intregii piete, calitatea serviciilor trebuie sa creasca, pentru ca doar asa putem determina rata de cumparare online. Suntem ultimii in Europa la tranzactii online pentru ca am avut initial foarte putini jucatori seriosi, multi au venit, au lansat si au tras un tun. Din acest motiv, increderea s-a construit mai greu“.

Alexandru Ionita, Vivre.ro
„Cresterea din ultimul timp ne-a lasat descoperiti in zona de depozit. Lupta inceputului de an a fost in aceasta zona operationala, unde avem de imbunatatit. Cel mai important, pe langa integrarea tehnologica in zona de livrare, este partea de recrutare si profilul curierului. El este cel care aduce produsului in casa omului. Toata lumea se plange de calitatea interactiunii cu cei de la curierat“.

Cristina Bardea, Farmec
„Avem shop online de trei ani. Partea cea mai grea a fost logistica, pentru ca noi crestem cu peste 100% in fiecare an. Anul trecut am ajuns la peste un milion de euro pe online. Ponderea vanzarilor online este de aproximativ 5%. Va creste cu siguranta. Se vede trendul spre online. Suntem in urma cu zona de mobile, dar o vom rezolva in cateva luni“

Dorin Boerescu, 2Performant
„Anul trecut am inceput sa avem suport mult mai activ pentru magazinele cu care lucram. Avem 500 de clienti, am generat 1,5 milioane de tranzactii pentru ei. Pana anul trecut nu ne pozitionam ca un provider foarte activ de generare de sfaturi. Lasam magazinele sa se descurce. O parte din ei se descurcau, dar peste o anumita dimensiune este zgomot si incepe sa fie complicat si pentru magazine si pentru afiliati. In vara anului trecut am devenit mai orientati catre client, sa-i ajutam, sa le dam sfaturi, sa facem affiliate management. S-a simtit imediat. Greseala noastra a fost ca am inceput tarziu acest lucru, trebuia sa o facem mai devreme“

„In piata, o problema foarte mare este ca magazinele online se lupta foarte mult intre ele. Deocamdata online-ul e 5% din retailul total. Eu cred ca ar trebui sa ne luptam cu retailul offline. Dupa ce ajungem la 30% in online, putem sa ne batem si intre noi. Cu orgoliul mare, ramane piata mica“

Manuela Melinescu, Vola.ro
„Noi nu avem probleme pe partea operationala, dar noi fiind doar in mediul online, ne lipseste aceasta capacitate sau ocazie de a oferi o experienta foarte personalizata. Noi nu avem ocazia sa discutam one on one cu acei clienti. O problema pe care o constat atat pe vola.ro, cat si la nivelul intregului ecosistem, e faptul ca site-ul e foarte static si ca nu ofera aproape deloc dinamism si experiente personalizate. Indiferent cine intra, site-ul arata aproape la fel. Clientul e cel care trebuie sa-si gaseasca oferta“

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri