Impactul in economie
Resurse
Amploarea
Fenomenul Black Friday
O data fixa
Intentia de achizitie
Businessuri conexe
Posturi noi
5 / 8

O data fixa

Spre deosebire de evenimentele de shopping punctuale organizate de fiecare retailer, Black Friday are loc intr-o singura zi, este un eveniment unic ce reuneste intreaga piata. Cu toate eforturile retailerilor concentrate intr-o singura zi, awareness-ul pe subiect a crescut exponential de acum patru ani: in prezent, 9,5 milioane de romani (aproximativ 1 din 2 romani) stiu ce este Black Friday.


De mentionat este faptul ca, desi in general romanii considera ca Black Friday are loc in ultima vinere a lunii noiembrie (evenimentul a fost importat din SUA cand sarbatoarea are loc in vinerea de dupa Thanksgiving Day – n.r.), peste 90% dintre magazinele traditionale si online din Romania au ales sa realizeze evenimentul pe 21 noiembrie. Motivele sunt intemeiate – evitarea aglomeratiei masive de sarbatori, primirea mai rapida a coletelor, per total o logistica mai eficienta si, in final, clienti multumiti care sa si revina „in afara” sarbatorilor similare.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri