Polonia
Rusia
Ucraina
Romania
Bulgaria
Republica Ceha
Ungaria
6 / 7

Republica Ceha

Comertul online in Cehia a atins o valoare de circa 2,1 miliarde de euro in 2013, in crestere cu 19% fata de 2012, undeva intre evolutia Germaniei (22%) si a Austriei si Elvetiei (ambele cu o crestere anuala de doar 12%).


Cehii cheltuiesc in medie, online, 581 de euro pe an, mai mult decat romanii care cheltuiesc, conform studiilor, 400 de euro/an. Ca si in Romania, preturile abonamentelor la Internet sunt reduse, acest lucru ducand in ultimii ani la cresterea numarului de internauti si implicit la evolutia pietei de eCommerce. In 2012, Tesco si-a deschis magazin online in Cehia, crescand puternic de la acea data. Per total, segmentul de livrari alimente a evoluat in Cehia, spre deosebire de vanzarile de produse mai scumpe, care in 2013 a inregistrat scaderi, conform Euromonitor.


Cel mai mare retailer online din Republica Ceha este Alza.cz, cu vanzari de circa 334,6 milioane de euro in 2013. Din 2002 pana in prezent, Alza.cz a crescut de la un retailer specializat pe electroIT, intr-unul ce comercializeaza peste 50.000 de produse din diferite game. Cehii cheltuiesc online, in medie, 581 de euro/an.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri