Afacere cu produse bio pornita dupa ce a renuntat la o cariera de aproape 10 ani in banking
Fabrica de mobila de pe litoral
Brand de genti lansat dupa un prim business esuat: povestea Pina Calin
Business cu food truck-uri, povestea Maidan
Bee Farming, afacerea cu albine care vinde in online
3 / 5

Brand de genti lansat dupa un prim business esuat: povestea Pina Calin

Pina Calin a fost pus pe picioare acum patru ani de catre Adina Zara, insa intre timp a nascut doua fetite si a lasat afacerea pe planul doi, urmand in 2018 sa il relanseze. Aceasta are o experienta de peste 15 ani in marketing si vanzari si un prim business care nu a functionat asa cum se astepta.


A inceput sa produca primele modele de genti la Tarnava Sighisoara si apoi la fabrica din Brasov, Rocas si ulterior a mutat productia la Ploiesti. “Am intalnit multe dificultati. A fost important sa gasim solutii, sa invatam din mers. De exemplu, s-a inchis fabrica Rocas de la Brasov, unde produceam gentile de laptop. Dar dupa cateva luni de cautari, tot dumnealor ne-au recomandat un atelier din Ploiesti. Avem o relatie foarte buna cu noii parteneri si sunt si mai aproape. De asemenea s-a inchis si fabrica Gahlert Textile Romania de la Cisnadie Sibiu, unde matlasam tesaturile din bumbac. Nu a fost usor”, povesteste Adina.

Colaborarea cu fabricile din strainatate

Pentru anumite produse, precum gentile cu paiete si cele ultra-usoare, antreprenoarea colaboreaza cu fabrici din afara tarii, din cauza pretului materialelor si a costului cu forta de munca foarte mari de pe plan local. De designul produselor se ocupa ea, in colaborare cu mai multi designeri din Bucuresti si Cluj.

“In acest moment, ar fi prea scump sa angajez designeri, inca suntem la inceput. Prefer sa lucrez cu cei mai buni, de aceea externalizez aceste servicii. Sunt si produse pe care nu am reusit sa le realizez in tara, din cauza pretului materialelor si costului cu forta de munca. Astfel ca producem in afara tarii gentile cu paiete si cele ultra-usoare, dupa designul nostru realizat in Romania”, explica Adina.

Produsele Pina Calin s-au vandut initial offline, prin colaborari cu diferite magazine. Ulterior, Adina a lansat shop-ul online, iar in prezent vanzarile online au ponderea cea mai mare, aproximativ 80% din total.

“In primii 3 ani de la lansare m-am dedicat familei, avand doua fetite mici. Dar produsele aveau succes chiar si asa, chiar daca nu beneficiau de toata atentia mea. Am incercat sa mentin brandul in atentia publicului si apoi sa-l dezvolt, ceea ce am si reusit, anul trecut. Acum fetitele au crescut. Din primavara anului trecut mi-am dedicat mai mult timp pentru dezvoltarea acestui brand, astfel ca pana in prezent am reusit sa amortizez investitia facuta, de peste 50.000 euro”, povesteste Adina.

Cele mai mari sume au fost investite in productia gentilor cu paiete si cele de laptop, in marketingul online si solutiile IT aferente website-ului pinacalin.com

Pentru anul 2019 antreprenoarea estimeaza o crestere substantiala, propunandu-si sa atinga 150.000 euro. “Acest lucru va fi posibil atat prin cresterea vanzarilor pe produs, cat si prin introducerea unor noi produse si categorii de produse, special gandite pentru targetul nostru. Acum se finalizeaza la Ploiesti noua colectie de genti de laptop, cu forme si imprimeuri deosebite, care vor aparea in curand pe site-ul nostru pinacalin.com. De asemenea, am inceput o noua productie de genti cu paiete si alte materiale surprinzatoare, cea mai mare productie de pana acum, de cateva mii de genti”, spune Adina.

Citeste povestea integral AICI.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri