Dragos Roua: Sa te feresti de succesul rapid
Frunzetti: Trebuie sa te apuci de antreprenoriat. Azi.
Heidi Hoka: Trei lucruri care lipsesc leaderilor din companiile romanesti
Stan: Astazi nu mai conteaza unde locuiesti, ci doar ce viziune ai
Stavar: Nu banii sunt problema, ci planul de afaceri
1 / 5

Dragos Roua: Sa te feresti de succesul rapid

Dragos Roua (foto), antreprenor online, considera ca daca un blog nu are versiune mobila pierde o felie importanta de audienta. “Traim intr-o lume care se misca extrem de repede iar viteza de reactie la mesajele pe care le emiti, ca si creator de continut online, e fundamentala. Daca nu reusesti sa iti expui mesajul si la o audienta "mobila", pierzi foarte multe potentiale reactii”, spune Roua.

Marketing-ul mobil din Romania este unul atipic, in primul rand datorita contextului cultural-istoric, spune Roua. “Au trecut abia 20 de ani de cand mancam Eugenia si beam Brifcor. Mai e nevoie de timp pentru a deveni comparabili cu consumatori din alte piete”, spune el.

Totodata, romanii sunt mari consumatori de “scandal”. Aproape toata presa din Romania este tabloidizata, o diferenta destul de mare fata de alte piete, ceea ce face ca principalul canal de marketing, media, sa fie unul foarte zgomotos si impur.

“Avind in vedere aceste doua caracteristici foarte evidente, nu cred ca vom vedea evolutii diferite in marketingul mobil fata de mainstream. Se vor cumpara in continuare discounturi, nu branduri, si vom avea acces la produse de slaba calitate. Un segment unde vad totusi o oarecare evolutie este la partea tehnologica. Romania e deja una din cele mai bine conectate tari la internet din lume si e posibil sa observam inovatii din punct de vedere tehnologic in marketingul mobil, si mai putin la nivelul mesajului in sine”, conchide el.

Pe segmentul dezvoltatorilor de aplicatii mobile insa, Roua crede ca Romania este in continuare “un rezervor de talent incredibil”.

“Am calatorit mult in ultimii 3 ani, prin toata lumea, si trebuie sa recunosc ca nu am mai intalnit nicaieri o asemenea mentalitate antreprenoriala ca in Romania. Dezvoltatorii romani de aplicatii mobile, fie ca e vorba de ecosistemul IOS, fie ca e vorba de Android, sunt respectati si apreciati. Si pe buna dreptate, fac o treaba foarte buna”.

Ca sfat pentru tinerii antreprenori din online, Roua spune ca trebuie “sa te feresti de succesul rapid”.

“Din nefericire, in actualul context economic al industriei online e foarte usor sa ajungi la succes si recunoastere in mai putin de un an. Te trezesti vedeta peste noapte, ai investitori, vizibilitate, etc. Dupa un an, doi, iti dai seama ca esti pe o directie gresita, dar nu prea mai poti sa dai inapoi”, avertizeaza Roua, considerand ca acest tip de succes rapid este un ghinion. Un business se evalueaza nu dupa succesele pe care le-a obtinut, ci dupa obstacolele pe care a reusit sa le depaseasca, din punctul sau de vedere.

Antreprenorii chestionati pentru realizarea acestui articol vor fi vorbitori in cadrul
evenimentului Online Business Forum 2011. Wall-Street.ro este partener media al evenimentului.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri