Entertainment-ul aduce doar 3% din veniturile unui mall
Un sfert din venituri sunt aduse de magazinele
Hipermarketul: 15% din veniturile obtinute din chirii
Cati bani vin din servicii?
2 / 4

Un sfert din venituri sunt aduse de magazinele "ancora"

Alaturi de cinematograf sau patinoar, intr-un centru comercial exista si alti chiriasi de tip “ancora”, precum hipermarketul, magazinele de electrocasnice sau brandurile renumite de imbracaminte care ocupa spatii de peste 400-500 mp.

“Pentru a crea o sinergie buna si a juca corect rolul de «ancore», acesti chiriasi trebuie sa acopere impreuna mai mult de 50% din suprafata totala a unui centru comercial", spune ea.

Buciuc da exemplu proiectul Gold Plaza, inaugurat recent si inchiriat de catre Colliers, unde ancorele ocupa 60% din suprafata inchiriabila. Printre cele mai importante ancore ale Gold Plaza se numara: Cora, C&A, Domo, Takko, New Yorker si Deichmann.

"Cu cat zona in care este amplasat mall-ul are o putere economica mai mica sau puterea de achizitie este afectata de situatia economica generala, cu atat rolul ancorelor este mai mare”, explica Raluca Buciuc, de la Colliers.

Din punct de vedere financiar, ancorele produc doar 20-25% din chiria totala generata de un centru comercial.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri