Revin investitorii strategici? La ce surprize ne putem astepta
Birourile, fata in fata cu o noua provocare: asistam la fenomenul de multipolarizare?
Efervescenta pe piata de retail: revine apetitul pentru parcurile de retail. Zona de fashion, cheia?
Rezidentialul, motorul pietei imobiliare?
Piata spatiilor industriale si logistice: 2015 a dat startul dezvoltarilor speculative
3 / 5

Efervescenta pe piata de retail: revine apetitul pentru parcurile de retail. Zona de fashion, cheia?

Ca si in cazul evolutiei pietei de birouri, zona de retail va fi marcata de o efervescenta in cursul anului urmator. Cu o serie de proiecte importante anuntate pentru 2016, consultantii DTZ Echinox se asteapta la optimism pe toate directiile.


“Exista o lista de dezvoltatori care vor sa intre pe piata, ceea ce ne face optimisti sa asistam la nume noi, dar si un proces interesant de expansiune pe care il vom vedea din partea retailerilor din zona de fashion. H&M, de exemplu, a avut in Romania cea mai rapida expansiune din intreaga lume pe piata din Romania. Se pariaza pe spatii din ce in ce mai mari, ceea ce inseamna ca inca exista loc de dezvoltare pe aceasta nisa”, a precizat Mihnea Serbanescu.


Potrivit CEO-ului DTZ Echinox, asistam la o efervescenta a parcurilor de retail, care va conduce la cresteri semnificative pe piata.


“In Nord-Vestul Capitalei inca este loc pentru dezvoltarea unui nou mall. Cartierele din Bucuresti sunt mai mari decat orice orase secundare din tara. Vorbim tot mai mult despre retailul stradar, care insa trece printr-o serie de probleme sistemice. Retailul stradal este unul din instrumentele de crestere in piata. Pentru Romania, retailul stradal inseamna in cea mai mare parte food si entertainment. Piata a crescut, bazata pe expansiune, lucru care a condus la o dezvoltare consistenta a pietei (…) O problema destul de ridicata este aceea a faptului ca devine din ce in ce mai complicat sa faci retail stradal, din cauza masurilor ISU care impun schimbari importante. Sunt multe probleme si piedici, in foarte multe cazuri costul modernizarii unui spatiu putand fi mult mai mare decat o constructie de la zero a cladirii. (…) Multi dezvoltatori se plang ca nu pot obtine autorizatii, procesul fiind unul blocat, chiar tergiversat de ISU”, a punctat Serbanescu.


Conform DTZ, stocul modern de spatii comerciale din Romania va continua sa se dezvolte si in 2016, atat in Bucuresti cat si in orasele regionale. Pentru anul viitor, spatiile ce urmeaza a fi livrate depasesc 180.000 mp.

Piata de bricolaj, una supraaglomerata


Piata de bricolaj este cea mai aglomerata pe segmentul de retail, au mai punctat reprezentantii DTZ . “Cinci-sase jucatori pe o astfel de piata este inca foarte mult, lucru care va conduce la noi exituri sau consolidari. Ne asteptam sa ramana cel mult trei competitori pe acest segment".

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri