Performanta Ministrului Finantelor  Publice – Ioana Petrescu
Performanta Ministrului delegat  pentru Energie – Razvan Nicolescu
Performanta Ministrului Mediului si Schimbarilor Climatice – Attila Korodi
Performanta Ministrul delegat pentru IMM Mediu de Afaceri si Turism – Florin Jianu
Performanta Ministrului Economiei – Constantin Nita
Performanta Ministrului Muncii, Familiei, Protectiei  Sociale si Persoanelor Varstnice – Rovana Plumb
Performanta Ministrului Transporturilor – Dan Sova
5 / 7

Performanta Ministrului Economiei – Constantin Nita

Perceptia generala a activitatii ministrului Economiei este negativa (peste 57%). Unul din cinci respondenti considera acceptabile rezultatele ministrului in primele 100 de zile, dar procentul celor multumiti nu depaseste 5 procente.


Trecerea ministrului Constantin Nita de la portofoliul Energiei la cel al Economiei ar trebui sa dea o nota de confort avand in vedere ca cele doua portofolii au fost intotdeauna apropiate atat ca localizare fizica, cat si ca fluxuri de decizie (Energia a fost mult timp un departament in cadrul Ministerului Economiei). Ramane de vazut, insa, in ce masura ministrul isi va atinge obiectivele de restructurare si viabilizare a unor companii “dificile” precum Oltchim (in insolventa de aproape doi ani) sau cele din industria de aparare. Nu in ultimul rand, strategia de reindustrializare a Romaniei, desi suna promitator, se dovedeste a fi pana acum complet lipsita de substanta si actiune cuantificabila, iar mediul de afaceri asteapta o imbunatatire a comunicarii cu ministrul Economiei, Constantin Nita.


ASPECTE POZITIVE ALE ACTIVITATII + Introducerea conceptului de concentrare a procedurilor de privatizare in cadrul OPSPI din Ministerul Economiei, singurul loc in cadrul institutiilor de stat unde in prezent se mai gasesc specialisti in privatizare capabili sa livreze rezultate concrete; + Incheierea unor acorduri de principiu privind initierea de investitii comune cu firme din China, in special in sectorul energetic (Termocentrala Rovinari, Complexul de la Tarnita).


ASPECTE NEGATIVE ALE ACTIVITATII - Lipsa unei solutii privind situatia combinatului Oltchim (inclusiv platforma petrochimica de la Arpechim, detinuta de Oltchim); - Progresul lent al procesului de privatizare a companiilor energetice prevazute a fi listate la Bursa si lipsa de pe lista de privatizari a unor companii cu potential ridicat de succes, precum Salrom; - Lipsa de progres privind Foaia de Parcurs pentru elaborarea strategiei de reindustrializare a Romaniei, initiata de ministrii precedenti; - Lipsa de dialog real cu mediul de afaceri relevant din Romania (definit ca cei ce isi platesc taxele datorate la stat si creeaza locuri de munca in companii viabile pe termen lung); - Lipsa de actiune privind atragerea de investitii in domeniul industrial in Romania, cu exceptia celor directionate pe relatia cu China; - In domeniul resurselor naturale, inca nu a fost adoptata modificarea Legii Minelor (in sensul interzicerii utilizarii de tehnologii ce au un impact negativ asupra mediului, cresterii gradului de transparenta in organizarea de licitatii de acordare a licentelor de exploatare, publicarii intentiei de acordare a licentelor de exploatare), care ar putea clarifica modul de exploatare a resurselor minerale ale Romaniei si creste gradul de atractivitate pentru investitorii din domeniu; - Intarzieri foarte mari in eliberarea avizelor necesare pentru obtinerea licentelor de exploatare a resurselor minerale acordate de ANRM; - Reintrarea in procedura de insolventa a companiei Hidroelectrica; - Sustinerea firava acordata activitatilor de promovare a exporturilor de produse si servicii ale companiilor industriale romanesti; - Lipsa unei viziuni si strategii privind viabilizarea industriei de aparare pentru a atrage investitii din partea jucatorilor importanti pe plan international.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri