Televizoarele clasice, jumatate din aparatele vandute in 2009
Ghenea, FiT Distribution: Saltul real catre 3D se va face in 5-10 ani
Televiziunile: Rentabilizarea 3D, o misiune imposibila
Ce vom vedea 3D?
Cate televizoare 3D se vor vinde in lume in 2010?
2 / 5

Ghenea, FiT Distribution: Saltul real catre 3D se va face in 5-10 ani

Cu toate ca pretul televizoarelor 3D (minimum 2.000 de euro) este piperat pentru romani, oficialii Panasonic se asteapta ca in aproximativ trei ani acestea sa devina un produs mass-market.

„Cred ca dorinta romanilor de a vedea 3D va fi foarte mare si cred ca vor face imprumuturi pentru a-si cumpara astfel de aparate
si odata ce cererea va creste cu siguranta preturile se vor diminua semnificativ si tehnologia 3D va deveni de larg consum”, adauga Radu Tudorel de la CNA, care insa nu estimeaza cand ar putea sa se intample acest lucru.

„Cred ca saltul real se va face peste 5-10 ani, pentru ca, sa nu uitam cati ani a durat ca HD-ul sa se impuna. Si inca nu s-a impus cu adevarat in mediul home-users (n.red clienti rezidentiali)”, scrie pe blogul sau Marius Ghenea, fondatorul si presedintele FiT Distribution, grupul care detine magazinele de electronice PCfun si ElectroFun.

Desi afirma ca romanii sunt in general pasionati de tehnologie, Taiju Ishikawa, branch manager al Sony in Romania, este mult mai retinut in ceea ce priveste declaratiile despre 3D. Managerul precizeaza insa ca ar fi intr-adevar “dragut” ca in urmatorii trei ani televiziunea 3D sa devina un serviciu mass-market in Romania.

Sony va lansa televizoarele 3D Bravia HX800 la nivel mondial in iunie, iar comercializarea acestora in Romania va incepe in vara, in timpul Campionatului Mondial de Fotbal din Africa de Sud, care va debuta pe 11 iunie si se termina in aceeasi zi a lunii iulie. Sony si FIFA vor filma in premiera 25 de partide de fotbal din cadrul Campionatului Mondial in format 3D.

Cu toate ca producatorii de echipamente sunt optimisti in legatura cu entuziasmul romanilor in privinta 3D, sunt insa si cateva limitari in privinta succesului, cele mai importante fiind pretul, dar si lipsa de continut.

Catalin Buliga, director tehnic UPC Romania, afirma ca reteaua companiei este pregatita tehnic sa preia canale 3D, insa mingea este in terenul producatorilor de continut, intrucat operatorul asteapta ca programele sa difuzeze continut in acest format.

“Odata ce va exista content in format 3D si in Romania, clientul va trebui sa aiba televizor cu capabilitati 3D, iar UPC va aduce un upgrade decodorului digital actual. Investitiile in distribuirea programelor 3D sunt comparabile cu transmiterea de continut in format HD”, explica Buliga.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri