SATI, etalon oficial de masurare a performantelor de trafic
Pahomi, Mediaedge:CIA: Avem nevoie de un studiu sindicalizat
Parvan, Zed Digital: Monitorizarea, o unealta utila, nu un subiect de dezbatere
Adina Vasilescu, Sanoma Hearst: Intentionam sa renuntam la auditarea Trafic.ro
50% din piata de media online
Piata online din Polonia, aproximativ 80 mil. euro in 2007
Mihai Seceleanu, InternetCorp.: Decizia publisherilor, un pas normal spre maturizarea pietei
Trafic.ro: Vom ramane liderul “de facto” in furnizarea de servicii de contorizare online
5 / 8

50% din piata de media online

Vlad Popa, Sales and Client Service Manager in cadrul InternetCorp., considera ca, in momentul de fata, majoritatea volumelor rulate trece prin regii de vanzari, o parte din publisheri infiintand departamente proprii de vanzari sau regii dedicate in special vanzarii site-urilor din fiecare grup in parte. Acest lucru are loc in conditiile in care regiile de vanzari au portfolii foarte mari, si volumele lor se polarizeaza in jurul catorva site-uri mai importante.

“De cele mai multe ori, aceste site-uri fie apartin unui publisher care inca nu are un departament dedicat de vanzari (Ringier, Intact), fie in actionariatul lor sunt grupurile mari din mass-media romaneasca (Cinemarx din portofoliul Adevolution a fost cumparat de Media Pro)”, spune Vlad Popa.

Acesta estimeaza ca acesti publisheri detin aproximativ 50% din piata de media online, fie in ceea ce priveste vanzarile directe, fie vanzarile intermediate de regii de vanzari.

Decizia de renuntare treptata la auditarea realizata de Trafic.ro reprezinta, in opinia lui Vlad Popa, un semn de maturizare a pietei, care a crescut sufficient pentru a necesita un sistem de auditare dedicat si independent.

“Urmatorul pas era normal sa fie adoptarea exclusiva a SATI, in conditiile in care o piata se dezvolta greu daca exista mai multe sisteme de masurare si auditare. Acestea sunt semne de maturizare a pietei, toate grupurile din mass-media romaneasca au trecut deja prin experiente similare pentru presa, TV sau radio. Intelegand motivatia unei astfel de miscari, lor li se alatura InternetCorp., cel mai mare publisher exclusiv online din mass-media romaneasca”, declara Popa.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri