SATI, etalon oficial de masurare a performantelor de trafic
Pahomi, Mediaedge:CIA: Avem nevoie de un studiu sindicalizat
Parvan, Zed Digital: Monitorizarea, o unealta utila, nu un subiect de dezbatere
Adina Vasilescu, Sanoma Hearst: Intentionam sa renuntam la auditarea Trafic.ro
50% din piata de media online
Piata online din Polonia, aproximativ 80 mil. euro in 2007
Mihai Seceleanu, InternetCorp.: Decizia publisherilor, un pas normal spre maturizarea pietei
Trafic.ro: Vom ramane liderul de facto in furnizarea de servicii de contorizare online
4 / 8

Adina Vasilescu, Sanoma Hearst: Intentionam sa renuntam la auditarea Trafic.ro

Cu toate ca nu a fost inclus in primul “val” de publisheri, editorul Sanoma Hearst detine in peisajul online 10 site-uri, dintre care doua sunt in continuare auditate de trafic.ro-mami.ro si parinti.com . Potrivit Adinei Vasilescu, New Media Publisher Sanoma Hearst, sustine ca in perioada urmatoare grupul media intentioneaza sa renunte la auditarea trafic.ro pentru cele doua site-uri mentionate.

“SATI este cel mai relevant sistem de masurare, analizand site-urile printr-o metodologie recunoscuta de toate partile implicate: publisheri, agentii si clienti. Profilele demografice realizate de SATI sunt un alt atu, Trafic.ro incercand aceasta masurare, dar fara succes”, declara Adina Vasilescu.

Aceasta considera fireasca decizia publisherilor de a opta exclusiv pentru SATI, un instrument de masurare obiectiv si agreat de toata piata.

“Consider ca ii avantajeaza acest demers, deoarece sunt singurele date credibile. Este normal sa existe un singur sistem de masurare, respectiv SATI, doua sisteme de masurare creand confuzie. Acest proces va oferi mai multa credibilitate dar va lansa si un semnal pentru cei care nu s-au inscris", spune Vasilescu.

Pe de alta parte, Dan Noje, reprezentant al Inform Media, companie care in luna octombrie a achizitionat roportal.ro, considera ca prin aceasta miscare a publisherilor SATI castiga clar competitia de credibilitate si vizibilitate cu Trafic.ro.

In opinia sa, SATI ofera datele cele mai relevante, fiind un sistem total transparent, care functioneaza dupa reguli discutate si acceptate de toti membrii Biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT).

“In mod normal toti jucatorii de pe piata vor lua in considerare in scurt timp doar rezultatele oficiale ale SATI si astfel se va ajunge la momentul in care toti vor folosi acelasi tool de masurare”, spune Noje.

La mijlocul lunii iulie, Inform Media a cumparat site-urile din portofoliul Mirabilis Media, printre cele mai importante numarandu-se culinar.ro, masini.ro, portal.ro.

Cu toate ca Mirabilis Media a renuntat la un moment dat la auditarea trafic.ro, compania care le-a cumparat a optat din nou pentru acest sistem de masurare, decizia fiind motivata de necesitatea de a avea date de comparative cu unii concurenti care nu sunt inca membri BRAT, potrivit lui Dan Noje.

Inform Media face parte din grupul austriac Voralberg Medienhaus care desfasoara activitati in Austria, Ungaria, Romania si Ucraina.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri