Advertising-ul online autohton, cuprins de “febra financiara”?
'Toata lumea se uita de doua ori acum inainte sa semneze ceva'
Radiografia posibilelor efecte ale crizei financiare asupra mediului online
'Criza financiara poate fi “o curatenie de primavara” pentru online'
Migrarea TV-ului si print-ului spre online vs. pastrarea mixului de marketing
Orlando Nicoara: Acum se va vedea cat de important e SATI pentru piata online
Criza financiara - motiv real pentru reducerea bugetelor pe online?
Crestere de doua cifre pentru publicitatea online, in ciuda crizei financiare
5 / 8

Migrarea TV-ului si print-ului spre online vs. pastrarea mixului de marketing

Bugetele de TV vor fi cele mai afectate de eventualele modificari in volumul pietei, din cauza cotelor mari pe care le detine acest canal in totalul cheltuielilor media, spune Gabriel David, Interactive/New Media manager MediaDirection.

El considera posibila migrarea unor clienti, care si-au taiat din bugetele de publicitate pe TV sau print, spre modelul de promovare online, in timp ce altii isi vor reduce proportional toate mediile.

“De remarcat insa ca si la noi in tara variantele online din TV, print, radio tind sa-si consolideze pozitia trecand de la reflectarea unor simple versiuni ale celorlalte medii la adevarate platforme interactive cu materiale, content dedicat si chiar exclusiv”, declara David.

O reducere a bugetelor de promovare pe TV si print anticipeaza si Bogdana Butnar. In schimb, aceasta se declara rezervata in ceea ce priveste tranzitia mediilor clasice de promovare spre online.

“Dupa cum ziceam, la botul calului ai crede ca e o idee buna sa treci pe net. E mai ieftin si mai eficient. Din pacate in Romania penetrarea Internetului e inca sub media europeana - desi rata de crestere este imensa – si din acest motiv advertiserii nu au dezvoltat o cultura a marketingului pe Internet. De multe ori prezenta online a unor branduri este gestionata de «un baiat care a vrut sa se ocupe». In aceste conditii, e greu de crezut ca in doua luni advertiserii vor dezvolta structuri care sa le permita sa ruleze campanii si initiative pe Internet cu aceeasi eficienta ca pe big media”, crede Butnar.

La randul sau, Cristi Parvan sugereaza mai degraba o tendinta spre mai multa eficienta, decat taierea bugetelor pe medii de promovare.

“Chiar daca se vor micsora bugetele se vor cauta proiecte cat mai eficiente, care sa asigure transmiterea mesajului la costuri mai mici. Este intr-adevar posibil ca asta sa favorizeze online-ul, dar nu va fi o decizie apriorica”, explica Parvan.

Un punct de vedere similar este impartasit si de Mihai Seceleanu, care preconizeaza o incetinire a ritmului de crestere a pietei in ansamblu, in urmatoarele 12-24 de luni.

“Nu cred ca vorbim de scadere de bugete. Putem anticipa ca mai multe categorii de advertiseri isi vor analiza mai bine spending-ul de media si vor opta pentru a imbunatati share-ul investit in publicitatea online”, declara Seceleanu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri