Advertiserii, atitudine precauta fata de investitii in comunicare
Bancile si companiile de asigurari investesc mai mult in publicitate, jucatorii auto mai putin
TV-ul musca din cota de piata a printului si a outdoor-ului
Radioul isi pastreaza cota de piata si isi creste veniturile
Presa scrisa: Multe titluri noi, pe o piata a publicitatii cu crestere moderata
OOH-ul, cu accent pe digital
 Internetul, in drum spre 15 milioane
6 / 7

OOH-ul, cu accent pe digital

In 2007 s-a nascut pe piata outdoor-ului o noua categorie – OOH-ul digital, care a atras investitii de trei milioane euro in 2007 si care va atinge anul acesta 4,5 milioane euro. Per total, piata a crescut cu 28% anul trecut, pana la 53 milioane euro, ajutata de intrarea pensiilor private, care a amortizat efectele interzicerii publicitatii la tutun.

Outdoor-ul detinea anul trecut circa 10% din intreaga piata de publicitate, in scadere cu un punct procentual fata de 2006. Aprecierea cererii a dus insa la cresterea preturilor, cu circa 10-25% in ultimul an.

O serie de achizitii au avut loc anul trecut pe piata outdoor-ului romanesc. Astfel, jucatorul international Clear Channel a cumparat Klass Advertising, lider pe segmentul mash-urilor. Tot anul trecut, Affichage Romania a urcat devenit al doilea jucator din OOH-ul romanesc, dupa achizitia Amco.

Operatorul ungar Multireklam a cumparat doua companii regionale, urmand a fi preluat, la randul sau, de Affichage.

Categoria cea mai dinamica de spenderi in OOH a fost sectorul financiar-bancar, urmat de producatorii auto si de jucatorii din telecom. Un alt segment important a fost retailul, unde s-au promovat in special intrarile pe piata ale Real, Hornbach si Auchan.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri