Advertiserii, atitudine precauta fata de investitii in comunicare
Bancile si companiile de asigurari investesc mai mult in publicitate, jucatorii auto mai putin
TV-ul musca din cota de piata a printului si a outdoor-ului
Radioul isi pastreaza cota de piata si isi creste veniturile
Presa scrisa: Multe titluri noi, pe o piata a publicitatii cu crestere moderata
OOH-ul, cu accent pe digital
 Internetul, in drum spre 15 milioane
5 / 7

Presa scrisa: Multe titluri noi, pe o piata a publicitatii cu crestere moderata

Cel mai recent studiu SNA numara 161 de publicatii tiparite (66 lunare, 15 bilunare, 30 saptamanale, 41 cotidiene, 11 suplimente). Toate aceste publicatii si-au impartit in 2007 o piata de 79 milioane euro, in crestere cu 11% fata de anul precedent. Anul acesta cifra va creste pana la 87 milioane euro.

Cresterea de 11% este similara celei inregistrate de presa scrisa la nivel mondial, care pluseaza in zona gratuitelor si a publicatiilor online. Asociatia WAN estimeaza ca publicitatea din editiile online ale ziarelor se va dubla in urmatorii cinci ani si va atinge 12% din veniturile totale ale presei scrise.

2007 a fost, pentru presa scrisa romaneasca, anul lansarilor, al achizitiilor si, mai ales, al valorii adaugate prin diferite suplimente oferite la vanzarea ziarelor si revistelor.

Una din cele mai importante miscari ale anului a fost achizitia ProSport de catre Media Pro, care a vandut, la randu-i, revistele Playboy si Maxim catre grupul elen Attica Media. Au fost lansate o serie de reviste glossy (Esquire, Harper’s Bazaar, Eve, InStyle), dar si publicatii pe segmentul business (Money Express, Business Standard, Financiarul).

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri