Advertiserii, atitudine precauta fata de investitii in comunicare
Bancile si companiile de asigurari investesc mai mult in publicitate, jucatorii auto mai putin
TV-ul musca din cota de piata a printului si a outdoor-ului
Radioul isi pastreaza cota de piata si isi creste veniturile
Presa scrisa: Multe titluri noi, pe o piata a publicitatii cu crestere moderata
OOH-ul, cu accent pe digital
 Internetul, in drum spre 15 milioane
2 / 7

Bancile si companiile de asigurari investesc mai mult in publicitate, jucatorii auto mai putin

Anul trecut, primii zece advertiseri au investit bugete de peste 2,25 miliarde euro rate card (valori brute, fara reduceri). Cel mai mare spender al anului 2007 ramane Procter & Gamble (numarul unu inca din 1999), cu un buget de 529,5 milioane euro rate card. Pe locul doi urca doua pozitii L’Oreal, cu 347 milioane euro, urmat, la diferenta de 30 milioane euro de catre Unilever.

European Drinks & Foods este singurul advertiser din top 10 care si-a redus in 2007 bugetul de publicitate, de la 195 la 191 milioane euro, coborand doua pozitii, pana pe locul patru. Danone, Coca-Cola, Colgate Palmolive, Kraft Foods Romania, Henkel si Nestle Romania ocupa ultimele sase pozitii in topul celor mai mari spenderi.

La categoria branduri, Danone a fost cel mai promovat anul trecut, cu un buget de 189 milioane euro. Alte branduri intens promovate au fost L’Oreal, Garnier, Nivea, Vodafone, Orange, BCR Erste, Jacobs, Cosmote si Colgate.

O noutate a lui 2007 este prezenta in topul celor mai mari spenderi a companiilor din domeniul financiar-bancar. Bancile si companiile de asigurari au investit in publicitate 423 milioane euro, rate card, ocupand pozitia a treia, dupa cosmetice (480 mil. euro) si produse pentru ingrijirea parului (434 mil. euro). Companiile din telecom au coborat de prima pozitie pe a patra, iar jucatorii auto au iesit din topul celor mai mari spenderi.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri