Marius Pahomi - Vorbim despre o iesire «tehnica» din recesiune, nu despre sfarsitul crizei
Stanca - Este vremea proiectelor medii si mici, cu resurse limitate
Marius Ghenea: Putem sa ne pregatim, in sfarsit, pentru mai bine
Clement Nicolaescu - Anuntul iesirii din recesiune va fi uitat repede
Marius Ciocan - Fara o usoara crestere a consumului ne va fi la fel de greu ca pana acum
3 / 5

Marius Ghenea: Putem sa ne pregatim, in sfarsit, pentru mai bine

Marius Ghenea, seful FiT Distribution, spune ca “ in mod normal, anuntul INS marcheaza tehnic iesirea din recesiune, ceea ce ar trebui sa fie o veste buna si pentru investitorii romani, ca si pentru cei straini".

"De asemenea, ar trebui sa insemne un plus de incredere si din partea organizatiilor financiare internationale. La acest nivel de crestere sub 1%, cred insa ca efectele nu vor fi semnificative. Va exista o perceptie pozitiva, insa precauta, fata de acest trend. Probabil ca modul cum se va incheia al doilea trimestru va fi mult mai important, din acest punct de vedere, deoarece o crestere in trimestrul doi ar consolida trendul existent”, arata el.

Efectul cel mai important al acestei minime cresteri de PIB este ca nu trebuie sa ne mai gandim acum la ce e mai rau, putem in sfarsit sa ne pregatim pentru mai bine, mai spune Ghenea.

El nu vede o legatura directa a iesirii din recesiune cu zona de start-up-uri, deoarece acestea sunt in general legate de modificarile reale din economie, modificari care nu apar odata cu un anunt statistic legat de o perioada care s-a incheiat.

Pentru cresterea consumului, este nevoie ca alte parghii economice sa intre in actiune, mai ales cere care tin de creditare si reluarea acesteia, considera omul de afaceri.

“Exista unele informatii pozitive cu privire la credite in prima parte a acestui an (comparativ cu perioadele anterioare), insa este prea devreme sa consideram ca am putea asista la o crestere majora a consumului. Oricum, din pacate, consumul este afectat negativ din cauza inflatiei foarte mari, pentru ca aceasta inflatie inseamna de fapt ca acelasi cos de produse si servicii este cumparat acum utilizand cu peste 8% mai multi bani decat cu un an in urma, iata cum o crestere in lei a consumului nu inseamna de fapt si o crestere reala a acestui consum”, spune Marius Ghenea.

In ceea ce priveste publicitatea online, seful PCFun.ro spune ca investitiile in acest mediu ar trebui sa creasca in primul rand din cauza modificarii raportului dintre publicitatea traditionala si cea online, in favoarea acesteia din urma.

“Aceasta modificare s-a produs inclusiv din cauza crizei si a recesiunii, pentru ca advertiserii au cautat medii mai eficiente de reclama, ceea ce a dus la o crestere a reclamei online. E posibil ca acum, in asteptarea unei reluari a cresterii consumului romanesc, unele companii sa revina spre exemplu mai puternic pe TV, ceea ce ar putea genera niste procente paradoxale in aceasta relatie dintre publicitatea traditionala si cea online, in urmatoarele luni”, spune el.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri