Tablou general: Scadere de 30%
Fashion: Monobrand si multibrand
Accesoriile, amenintate de piata neagra
Bijuterii si ceasuri
Ospitalitate
O analiza pe piata mall-urilor
5 / 6

Ospitalitate

In ceea ce priveste segmentul hotelier de cinci stele, Bucurestiul este una dintre cele mai dezvoltate capitale din regiune. Targetul il reprezinta in special oamenii de afaceri, iar nivelul mediu al pretului pe noapte, de 200 de euro, il plaseaza pe a treia pozitie in top, dupa Moscova.

Analiza celor de la CPP arata ca, in Capitala, exista cerere pentru 2.000 de camere de cinci stele, mai ales pe durata unor evenimente speciale, iar Kempinski, Four Seasons and Mandarin Oriental sunt doar cateva dintre lanturile hoteliere interesate de intrarea pe piata din Romania.

Rata de ocupare a hotelurilor care activeaza pe acest segment a fost de 65% in primele noua luni din 2008, pentru a scadea la 50% in ultimele luni ale anului, valoare care se va pastra si pentru anul 2009.

”Suntem o tara latina cu puternice influente slave in ceea ce priveste consumul de produse si servicii de lux. Majoritatea acestui tip de consumatori pretuiesc in primul rand brand-ul si reputatia acestuia, de multe ori chiar in detrimentul calitatii. Show-off si dorinta de identificare sociala sunt caracteristicile consumatorului roman si acest sablon se poate aplica atunci cand vine vorba de piata ospitalitatii, precum cafenele, restaurante si galeriile comerciale ale hotelurilor”, declara, pentru Wall-Street, Oliver Petcu.

In plus, el considera ca mai este loc pe piata din Capitala pentru un nou proiect al unui mare lant hotelier, cu conditia de a identifica o locatie centrala.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri