Piata spa locala, la inceput de drum
Romanii, la limita la care isi acopera costurile vietii, decat la cea a rasfatului
Ce e nou pe piata in 2011
Ce servicii se ofera si cine merge la spa in Romania
3 / 4

Ce e nou pe piata in 2011

Amelia Citoiu, proprietara centrului de slabit si infrumusetare, relaxare, cosmetica medicala si fitness Egoist Wellness, spune ca salonul pe care il detine s-a concentrat anul trecut pe diversificarea serviciilor si largirea zonei de adresabilitate - in special catre segmentul de mijloc, prin implementarea unui meniu de terapii multisenzoriale spa, cu accent pe sanatate si relaxare (masaje, ritualuri de relaxare, tratamente de ingrijire a sanatatii, terapii detox, terapii pentru cupluri, gravide, barbati, etc.).

Pentru a diminua scaderile survenite in sectorul de piata in care opereaza, Egoist Wellness a incercat sa flexibilizeze oferta de servicii, prin vanzare in sistem de promotii, oferte speciale si pachete, vouchere cadou, cupoane de reduceri, dar si prin parteneriate cu companii - prin acordarea unor servicii la preturi negociate, ca beneficii catre salariati - sau prin parteneriate strategice cu furnizori de servicii si produse conexe, actiuni comune de promovare incrucisata.

"In 2010 am investit in echipa, am organizat traininguri tehnice pentru terapiile noi, traininguri de eticheta si customer service, de vanzari, am crescut activitatea de promovare online si am recompensat clientii fideli prin oferte dedicate si bonusuri. De asemenea, am apelat la promovarea incrucisata cu cele doua saloane de coafor din lantul Egoist, pentru a oferi la pachet toate serviciile de care o persoana are nevoie", potrivit lui Citoiu.

In acest an, industria de spa va capata noi dimensiuni, centrele vor oferi servicii nisate, iar piata va urma o evolutie pozitiva.

"Piata va creste in continuare, nevoile consumatorilor de spa vor fi tot mai complexe, iar oferta de servicii va urma aceste nevoi. De la un spa care inseamna la acest moment o simpla facilitate care dispune de o sauna, o piscina si eventual un cabinet de masaj, vom ajunge ca in 2-3 ani sa vedem locatii sau resorturi ce vor dezvolta programe spa cu obiective specifice, unde oamenii vor veni sa petreaca o saptamana sau zece zile pentru a-si atinge un obiectiv, de tipul detoxifiere, schimbare a stilului de viata sau pentru a urma un program terapeutic de reducere a nivelului de stres", sustine Liliana Paraipan.

Pentru 2011, aceasta estimeaza o cifra de afaceri totala de 1,8-2 milioane euro pentru centrele proprii, cat si pentru cele aflate in managementul Eden Spa.

In plus, numarul locatiilor operatorului s-a dublat. Daca in 2010 Eden Spa avea doua locatii (in Bucuresti si in Sibiu, in cadrul hotelului Hilton), anul acesta numarul locatiilor a ajuns la patru, prin deschiderea spa-ului din Grand Hotel Continental si prin operarea Orhideea Spa din Capitala.

Si Mihaela Both a observat un interes aparte de dezvoltare a acestui sector de piata. "Au aparut investitori, se anunta fonduri disponibile pentru proiecte in zona ospitalitatii, iar in 2011 vor exista noi jucatori in piata spa. Apar noi proiecte in perimetrul oraselor (day spa/city spa) si chiar lanturi day spa, proiecte in statiuni montane sau pe litoral (resort spa), in cadrul hotelurilor (hotel spa) in statiunile balneare si de tratament (health spa , med spa, balneospa) sau in cadrul unor complexe de agrement (cu cazare, zone de enetainment si sport, family leisure, etc.)."

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri