Anul 2009 a fost intens, dar nu
Smartphone-urile - 10% din telefoanele vandute in decembrie
Este ambitia noastra sa lansam telefonia fixa si Internetul pe segmentul consumer
1 / 3

Anul 2009 a fost intens, dar nu "unul de razboi al preturilor"

„Anul 2009 a fost unul dificil pentru Romania si in special pentru telecomunicatii. Inca exista o competitivitate mare in privinta preturilor, a ofertelor. A fost un an intens pe care nu l-as numi ca fiind de <<razboi al preturilor>>, dar a fost foarte competitiv. Pe de alta parte, am observat o crestere pe Internet mobil, o zona in care investim pentru dezvoltarea retelei si in care ne dezvoltam serviciile. Este adevarat ca am vazut si vom vedea o competitie din ce in mai mare pe aceasta zona. Acum, ca grupul Cosmote integreaza Zapp si deja au venit cu o oferta, ma astept sa se intample multe lucruri pe acest segment”, a declarat, pentru Wall-Street, Julien Ducarroz (foto).

Orange avea in septembrie 2009 aproximativ 2,2 milioane de utilizatori la serviciile de Internet mobil in banda larga (din 10,69 mil. utilizatori), mai mult cu 95% fata de aceeasi perioada a anului 2008, iar potrivit Voxline Communication, companie ce furnizeaza servicii de marketing pe mobil, in acest an unul din trei romani va accesa Internetul folosind un telefon mobil.

Televiziunea digitala, dar mai ales Internetul sunt considerate piloni de crestere ai pietei de telecomunicatii in contextul in care deja piata de telefonie fixa a ajuns la o penetrare de aproape 134% (28,79 milioane de utilizatori de cartele valabile) la finalul primului semestru din 2009.

Atentia pe care operatorii o ofera zonei de Internet mobil se poate vedea si din faptul ca anul trecut Romtelecom a lansat prima sa oferta pe acest segment, Vodafone si Zapp au marit vitezele pana la 21,6 Mbps, RCS&RDS a crescut viteza pana la 7,2 Mbps, oferind cele mai mici preturi pe piata, dar, mai important, Cosmote a cumparat Zapp pentru a recupera dezavantajul in fata Orange si Vodafone, intrucat operatorul grec nu detinea o licenta 3G.

Desi serviciile de Internet mobil au crescut anul trecut, acest lucru nu a putut contracara comprimarea pietei de telecom, care a scazut cu 20%, de la 5 miliarde de euro in 2008 la 4 miliarde de euro in 2009, conform datelor Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).

Astfel, in acest context, competitivitatea a devenit din ce in ce mai mare, iar operatorii au recurs la micsorarea preturilor sau impachetarea de servicii.

„In prima parte a anului a fost OK, dar in a doua jumatate am decis sa schimbam directia pentru a ne intari pozitia pe piata. Si astfel am schimbat strategia de la a oferi minute la a ne diferentia ofertele in functie de nevoile consumatorilor. Rezultatele au fost peste asteptari si sunt sigur ca si in termeni de comunicare efectul a fost chiar mai mare decat speram”, a spus Ducarroz.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri