De la 900.000 unitati estimate pentru 2009, la 250.000
Cota de piata nu constituie obiectivul principal
2 / 2

Cota de piata nu constituie obiectivul principal

Totodata, Toshiba incearca sa-si pastreze in 2009 cota de piata detinuta anul precedent – 13-14%.

“Dar asta nu este neaparat o tinta. Obiectivul nostru este acela de a avea un business sanatos, bazat pe estimari realiste, nu pe obtinerea unei cote de X procente, care sa ne asigure o pozitie de lider. Motivul – nimeni nu stie, in momentul de fata, la ce sa se astepte. Se pot intampla multe, iar noi nu vrem sa ne hazardam in a anunta anumite cifre”, explica sales manager-ul Toshiba.

Producatorul de notebook-uri vinde prin trei canale pe plan local – vanzarile in zona de consumer au scazut cu 30% de la inceputul anului, sectorul B2B (business to business) a coborat cu 50%, iar segmentul public a fost inexistent.

In ceea ce priveste business-ul Toshiba in Romania, sectorul consumer, de retail, aduce 60% din totalul afacerilor.

In 2009, compania a incercat sa isi diversifice reteaua de distributie si a inceput sa lucreze si cu RHS.

“Timp de 15 ani am lucrat cu Scop Computers, insa anul asta, din cauza crizei, am incercat sa ne diversificam canalele de distributie. RHS are un target diferit, specificul lor e sa vanda accesorii. Ei acceseaza magazinele de provincie de mici dimensiuni”, sustine Condruz.

Toshiba vrea sa deschida pana la finalul anului viitor o reprezentanta in Romania. Mai multe detalii despre planurile corporatiei in acest sens nu pot fi inca dezvaluite, deoarece totul tine de diviziile care vor beneficia de un birou aici. Insa divizia de notebook-uri va avea 3-4 angajati.

Din toamna, Toshiba isi va modifica gama de produse si va lansa o noua categorie de notebook-uri, din gama slim, care vor costa intre 500 si 700 euro.

Legat de piata de notebook-uri, Condruz este de parere ca o redresare se va simti din 2010. “Insa este mai important sa ne intrebam cand va ajunge piata la nivelul din 2008 sau cand o sa atinga valoarea care era estimata pentru 2009”, a adaugat el.

Lucian Condruz este singurul angajat al Toshiba in Romania si se ocupa de divizia de notebook-uri.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri