5. Care este platforma cea mai “consumatoare” ca timp
Ubisoft: Depinde de marimea produsului, dar in general jocurile de consola/PC sunt mai mari si deci mai costisitoare.Poti fi chiar mult mai mari si deci mult mai costisitoare, si iata o explicatie mai jos:
ca sa calculezi „costul” unui joc poti folosi timp sau bani. In general cele doua marimi sunt direct dependente (adica daca dureaza mai mult, este mai scump). Pentru simplificarea explicatiei vom folosi timpul ca baza de calcul.
Un joc de PC/consola care se face in 3 ani cu o medie de 300 de oameni „costa” 10.800 de man-month (3 ani * 12 luni * 300 oameni). Este un joc mare, scump.
Un joc de tableta/smartphone care se face in 6 luni cu 15 oameni costa 240 man-month. Deci, mult mai ieftin. Bineinteles, pot exista jocuri de tableta/smartphone mai scumpe.
King: Noi ne ocupam exclusiv cu dezvoltarea de jocuri casual pe platformele Facebook si mobile (iOS si Android), insa cele doua tipuri de jocuri nu pot fi comparate deoarece fiecare vine cu problemele ei care necesita solutii diferite. In cazul jocurilor pe console/PC te adresezi unei nise si trebuie sa cunosti foarte bine nevoile si preferintele publicului tau. In cazul jocurilor casual, dezvoltate de King, dificultatea vine din faptul ca trebuie sa multumesti categorii diferite de oameni, care nu se incadreaza neaparat intr-un anumit profil. Un singur joc trebuie sa fie atractiv si pentru adolescenti si pentru tineri, si pentru parinti, si pentru oameni de business, si pentru casnice...practic pentru toata lumea.
George Lemnaru: De obicei jocurile pe tableta/smartphone sunt mai simple astfel incat permit timpi de executie mai mici.
Inapoi la articol