1. Cat timp dureaza realizarea unui joc
2. Cati angajati lucreaza la realizarea jocului
3. In ce departamente este concentrata cea mai mare parte a echipei
4. Cate ore petrec la birou angajatii la un proiect important
5. Care este platforma  cea mai “consumatoare” ca timp
6. Platforma pe care este cel mai dificil de realizat un joc
7. Cea mai dificila etapa din realizarea unui joc
8. De cati game testeri este nevoie pentru un joc
9. Cat de multi game testeri au fost angrenati intr-un proiect important
10. Cate ore petrece in medie un game tester dupa realizarea jocului
4 / 10

4. Cate ore petrec la birou angajatii la un proiect important

Ioan Manea, Ubisoft: In momentul in care se planifica dezvoltarea unui joc se ia in considerare ca un om va munci 8 ore pe zi si in plus se adauga tot felul de perioade pentru „munci neplanificate”. Din cand in cand scopul proiectului este re-evaluat si se taie elemente din joc daca nu mai poate fi facut totul in timpul ramas.
Intr-o lume ideala un joc ar trebui sa fie facut fara niciun fel de overtime din partea angajatilor.
In realitate insa, zilele si saptamanile dinainte de terminarea jocului sunt mult mai incarcate; apar tot felul de probleme ne-prevazute; te poti trezi a 2-a zi ca cineva a facut o modificare ca sa repare ceva si a stricat altceva; sau mai rau nu mai merge nimic; poate nu mai incape in memorie sau nu ai destul framerate. Asa ca apar aceste perioade de „crunch time” in care oamenii stau mai mult la munca.
Eu de exemplu am un maxim personal de 30 de ore de munca suplimentara, fix cand am terminat Silent Hunter 4. Dar asta s-a intamplat acum 7 ani, si jocul nu era in cea mai buna forma.
Intre timp am devenit mai buni si timpul de munca in plus s-a tot redus.

King:
Indiferent de importanta unui proiect, numarul orelor de lucru este acelasi. La King nu obisnuim sa stam peste program. In primul rand, fiecare angajat are responsabilitatea proiectelor in care este implicat si trebuie sa stie sa isi gestioneze timpul de lucru, astfel incat sa nu-i incurce pe ceilalti colegi care depind de munca sa.

George Lemnaru: Consider ca un program de munca de 9 ore (incluzand o ora pauza de masa) este foarte bun pe termen lung. Fiind foarte pasionat de ceea ce fac se intampla destul de des sa lucrez si de acasa sau sa stau peste program.
Dozat cum trebuie, acest efort suplimentar te poate ajuta ca si individ, in primul rand, sa cresti mai repede.
Evident asta ar trebui sa fie alegerea fiecaruia. Pentru ca e nevoie de un balans intre viata personala, sanatatea si munca pentru a functiona pe termen lung.

Foto: buzzle.com




Inapoi la articol

Setari Cookie-uri