Perspectivele pietei leasingului de echipamente medicale
Lupta costurilor. Efectele crizei financiare
Planuri. Tendinte
Asteptari 2010
2 / 4

Lupta costurilor. Efectele crizei financiare

Vestea buna insa, in actualul context financiar, consta, dupa cum explica Badic, in faptul ca preturile raportate la dobanda, asigurare si taxa de management sunt mult mai bune decat anul trecut. Daca anul trecut dobanzile erau de aproximativ 8-9 procente, in 2009 acestea sunt situate intre 7-8%, iar taxa de management este in jurul a 1,5%, insa depinde de fiecare proiect si de aspectele calitative pe care le aduce orice medic, potrivit celor spuse de Badic.

“In primul rand, este o lupta a costurilor si a managementului in sistemul medical privat, vorbind prin prisma crizei financiare mondiale si a efectelor acesteia”.

In cazul Medical Finance, un studiu de fezabilitate medical sta la baza oricarei finantari, si, in momentul de fata, spune Badic, cu putin ajutor din partea unor furnizori care dau garantii si ajuta in structura de finantare a unui proiect de anvergura se optimizeaza sansele de reusita ale acestuia. “Studiile de fezabilitate ne-au spus ce este rentabil, ca echipament medical in care merita sa investim pentru un profit bun”, adauga Badic.

“In actualul context conteaza cu ce medic se lucreaza pe fiecare proiect in parte, care sunt potentiali investitori, ce garantii ar putea fi aduse, pentru ca banca finantatoare trateaza riscul cu foarte mare atentie. Orice banca, la momentul de fata, sufla si in iaurt”, detaliaza reprezentantul Medical Finance.

In ultima perioada, piata leasingului de echipamente medicale a incetinit ca numar de proiecte, dar le-a definit foarte bine pe cele cu capacitate de rambursare in termen scurt. “Consider, de altfel, ca se vor face, in viitorul apropiat, foarte bine diferentele intre clinicile medicale de cartier si clinicile medicale adevarate, acele mini-spitale sau spitale private in adevaratul sens al cuvantului”, detaliaza Badic.

Medical Finance finanteaza proiectele mici, iar pentru cele mari apeleaza la linii de finanatare de la bancile partenere, care la aceasta data sunt cu preponderenta BRD-Groupe Societe Generale si UniCredit Tiriac Bank.

“Ne sfatuim clientii sa investeasca in tehnica medicala de ultima generatie, pentru ca altfel nu poti profesa ca medic la standardele impuse de Uniunea Europeana. Tehnica are un ciclu mult mai larg in acest domeniu, spre deosebire de altele, sa zicem decat in IT. Un ecograf nu se schimba in fiecare an, ba chiar poate fi utilizat 7-10 ani.

Clientii companiei sunt atat cabinetele particulare, policlinicile polidisciplinare si clinicile de imagistica, cat si spitalele private mari (cu un numar destul de mare de paturi si care efectueaza diverse interventii chirurgicale).

Compania a fost lansata pe piata romaneasca in 2006, iar actionariatul Medical Finance este reprezentat in proportie de 50% de Dan Ion, director de marketing, si Lucian Paraschiv, director general cealelalte 50 de procente.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri