Tranzactia Asiban-Groupama  O poveste de trei ani
Raiffeisen Investment: Groupama, cel mai lung mandat de M&A din Romania
Rothschild: Pretul, singurul criteriu pe care l-am urmarit
Tuca Zbarcea & Asociatii: Au existat nu mai putin de cinci parti implicate
BRD:  Fiecare cu meseria sa. Noi facem banking
Banca Transilvania: A fost un deal perfect
CEC: Am vrut sa cumparam tot Asiban-ul
BCR:  Vanzarea pachetului Asiban, o miscare naturala
Ce urmeaza pentru opratiunile Groupama din Romania?
Cea mai mare tranzactie din asigurari, pas cu pas
5 / 10

BRD: Fiecare cu meseria sa. Noi facem banking

“Romanii au o vorba: lucrul bun se face in noua luni, atat cat a durat si procesul de due-dilligence in tranzactia Asiban”, spunea ieri presedintele firmei, Dumitru Ceraceanu. Nu se stie daca Ceraceanu va administra si in urmatoarele luni operatiunile 'copilului' Asiban, insa faptul ca firma de asigurari a avut patru 'parinti' si-a apus amprenta asupra evolutiei tranzactiei.

BRD a fost actionarul Asiban care a avut initiativa in procesul de vanzare a companiei, plan la care au aderat, ulterior, ceilalti trei actionari. In vara lui 2007, bancherii de la BRD spuneau ca intentioneaza sa vanda pachetul de 25% din actiunile pe care le detine la compania Asiban deoarece in actionariatul societatii trebuie sa intervina o firma din domeniu.

Presedintele-director general al BRD SocGen, Patrick Gelin, a explicat ieri ca afacerea de asigurari este diferita de afacerea bancara, iar BRD prefera sa se concentreze pe activitatea de baza. “Fiecare cu meseria sa, iar noi stim sa facem banking”, argumenteaza Gelin. De fapt, alta a fost problema principala care i-a determinat pe cei patru actionari sa iasa din afacerea Asiban: lipsa unui actionar majoritar care sa dea tonul in ceea priveste strategia de dezvoltare a companiei. “Nu este foarte comod sa controlezi o companie alaturi de alti actionari cu cote egale care au interese divergente”, spune Patrick Gelin.

Potrivit reprezentantilor BRD, banii obtinuti in urma tranzactiei ar putea intra in activele bancii, ar putea fi investiti in extinderea retelei sau alocati in vederea creditarii firmelor sau populatiei.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri