Educarea publicului si promovarea investitiei prin bursa
Obiectiv: Constructia unei baze solide
Cum incearca BVB sa promoveze piata
1 / 3

Educarea publicului si promovarea investitiei prin bursa

Industria financiara din Romania are in spate fantomele fondurilor mutuale care au pagubit sute de mii de romani, atrasi de promisiunile unor castiguri colosale peste noapte.

Scandalurile din primii ani de capitalism, pe fondul reglementarilor ce au eliminat toate riscurile de atunci, ar trebui sa fie o lectie pentru fiecare potential investitor.

„Acum trebuie sa fim mai maturi, sa gandim pe termen lung si sa fim constienti ca, de cele mai multe ori, castigurile rapide si imense sunt ilegale, neclare sau intamplatoare. Daca vrei sa fii puternic, trebuie sa ai o baza solida, sa construiesti pe termen lung si sa ai o viziune diversificata”, explicat Valentin Ionescu (foto), CEO-ul Bursei de Valori Bucuresti, intr-un interviu acordat Wall-Street.ro.

Pentru ca aceasta teorie sa functioneze, este important ca si bursa sa ofere multe instrumente de tranzactionare, companii, produse, sa asigure oportunitati pentru toate etapele ciclicitatii bursiere, astfel ca investitorii sa nu iasa din piata.

In paralel cu acestea, ideea de investitie in Romania are nevoie de o promovare intensa, pe toate planurile si canalele, astfel incat oamenii sa inteleaga ca nu este un mediu elitist, unde ai nevoie de sume importante, ci o modalitate la indemana de a investi pentru viitor.

In privinta marketingului, Valentin Ionescu sustine ca in Romania nu ar fi eficienta o campanie agresiva, ci mai degraba o promovare constructiva, deschisa, care sa promoveze produsele si sa atraga masele.

„Mi-ar placea sa vad toti intermediarii ca ies din birou si isi promoveaza serviciile. Stiu ca multi sunt la limita supravietuirii si nu au resurse de publicitate, dar nu cred ca vor mai rezista mult in acest ritm. Nu venim cu nimic nou, modelele functioneaza foarte bine in alte tari, dar de obicei, in Romania este mult mai complicat decat la altii. Trebuie sa ne adaptam, sa gasim scanteia care sa popularizeze piata de capital”, sustine Ionescu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri