Majorarea impozitelor va accentua recesiunea
Inflatia va urca, leul se va deprecia si deficitul tot nu se va redresa
Oamenii de afaceri, tot mai descurajati
FMCG: Dupa 20 de ani, someri in propria firma
Oameni de afaceri: Impactul nu va fi unul pozitiv
Imobiliare: Preturile apartamentelor noi vor creste din nou
Companiile cu marja mica de profit vor fi primele victime
Dezastru pentru economie: Efecte negative asupra iesirii tarii din recesiune
Ghenea: Romania ar putea reveni la perioada de la sfarsitul anilor '90
Majorarile fiscale vor dinamita bugetele de salarii in companii
Falimente si afaceri la negru in industria turistica
Cota unica va afecta investitorii la Bursa si SSIF-urile
Asigurari: Primele vor creste, iar economia se poate bloca
13 / 13

Asigurari: Primele vor creste, iar economia se poate bloca

Bogdan Andriescu (foto), presedintele Uniunii Nationale a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania (UNSICAR), crede ca majorarea TVA si a cotei unice ar duce la o crestere abrupta a tuturor preturilor, ceea ce ar diminua si mai mult consumul, ducand practic la un blocaj economic. Cat despre asigurari, spune el, in mod cert si primele de asigurare vor creste, afectand si mai mult gradul de penetrare deja foarte scazut al acestora.

“Inca sper ca majorarea la 20% a cotei unice si a TVA la 25% sa nu se concretizeze. Daca, in schimb, aceste mariri se vor adeveri inseamna ca sumele asigurate vor creste odata cu TVA pentru ca si valoarea bunului avanseaza (valoarea bunurilor in general va fi mai mare), de unde va rezulta si o prima de asigurare mai mare”, a explicat Andriescu.

Totodata, spune seful brokerilor, si daunele, care au crescut intr-un mod alarmant anul trecut ingreunand activitatea asiguratorilor, vor creste valoric odata cu majorarea TVA. “Este clar ca reparatiile, atat manopera, cat si piesele de schimb, in cazul asigurarilor auto, de exemplu, vor creste”, spune el.

In plus, cresterea cotei unice va avea acelasi impact, de crestere a primei de asigurare si a daunalitatii pentru ca toate companiile implicate in piata (dealerii auto de exemplu) o vor aplica la costul final al serviciilor si produselor oferite suportat de asigurat.

“Aceste cerinte ale FMI arata clar o destabilizare importanta a economiei tarii. De asemenea, cresterea cu cateva procente a TVA si a cotei unice are si un impact psihologic puternic, pentru ca daca TVA crestea de la 19% la 20% si cota unica la maxim 17-18% si impactul asupra psihicului oamenilor ar fi fost mai mic”, detaliaza Andriescu.

De aceea, crede presedintele UNSICAR ca aceste majorari nu ar trebui facute deloc, dar daca FMI impune aceste conditii in vederea acordarii urmatoarei transe de imprumut, atunci ar trebui macar ca executivul sa negocieze ca acestea sa creasca treptat si nu atat de mult si de brusc.

Concluzia este clara in opinia sefului intermediarilor din asigurari de pe piata romaneasca, astfel ca majorarea taxei pe valoarea adaugata si a cotei unice vor conduce spre o crestere abrupta a tururor preturilor, fapt ce va fi grav resimtit de buzunarele romanilor.

“Cresterea preturilor in general va duce la o diminuare dramatica a consumului si asa foarte scazut in contextual crizei, iar o scadere si mai mare a consumului va duce practic la un blocaj economic. Ar trebui sa se tina cont de acest lucru pentru ca daca consumul va “ingheta” nu vom avea la ce sa mai aplicam nici cota unica, nici TVA”, atrage atentia Andriescu.

“Totusi, sper ca se vehiculeaza acum aceste procente de crestere a taxelor tocmai pentru ca la punerea in practica a acestor majorari, ele sa fie mai mici decat se spune in prezent si deci impactul psihologic, asupra consumatorilor, sa fie si el de o amploare mai mica”, a mai precizat Andriescu.

In acelasi timp, Andriescu este de parere ca majorarea taxelor va incuraja activitatile la negru, in general, in economie. Cat despre asigurari odata cu cresterea primei si a daunelor si gradul de penetrare al asigurarilor va stagna sau chiar o sa scada. “Oamenii nu or sa mai cumpere nimic, se vor gandi serios daca sa mai mearga si cu masina, iar in conditiile in care nu conduci/folosesti o masina sau un bun, de ce ai mai asigura acel bun?”, a concluzionat Bogdan Andriescu pentru Wall-Street.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri