Marii retaileri ies din barlog
Formatele mici de magazine iau spuma supermarketurilor
Marcile private, teren de lupta pentru liga mare
3 / 3

Marcile private, teren de lupta pentru liga mare

In opinia consultantului A.T. Kearney, in primul semestru al anului, retailerii s-au concentrat preponderent pe profitabilitate, renuntand la goana dupa cifra de afaceri si cota de piata – mizele ultimilor ani, si au inceput sa regandeasca portofoliul de produse pentru a-l eficientiza in contextul slabirii cumpararii de cumparare.

Acum, miza este eficientizarea operationala – fie ca este vorba despre regandirea portofoliului sau de inchiderea de magazine si redeschiderea lor in zone cu un mai bun vad comercial.

“Marcile private au devenit arma principala in lupta dintre marii retaileri pentru ca este vorba despre castigarea unor marje de profit mai mari. Retailerul castiga astfel de doua ori: o data marja de profit ca retailer si inca o data ca producator”.

Tendinta este cu doua taisuri, avertizeaza Cretu, si asta pentru ca pe de o parte marcile private sunt o solutie mai ieftina la marcile consacrate, dar pe de alta marile lanturi de magazine devin tot mai agresive fata de furnizori. “Se renegociaza mult mai dur cu furnizorii; producatorii incearca tot mai mult sa scurtcircuiteze distribuitorii si sa incerce sa faca ei insisi distributia”, a mai punctat consultantul.

Care sunt asteptarile pentru semestru al doilea?

Cretu vede o continuare a tendintelor care au dictat principalele miscari din piata de retail, dar si o “asezare” a situatiei.

“Abordarea lor, si aici ma refer la relatia cu consultantii, va deveni mult mai structurata, mai elaborata. Pana acum, retailerii au incercat sa stinga un incendiu – cererea a scazut, dar companiile-mama au pus tot mai mare presiune pe filialele romanesti pentru a-si atinge obiectivele de profit. Vor continua cu acelasi tip de masuri si in semestrul al doilea, dar acum gandesc mult mai rational. Daca la inceput de an piata era ca o mare de placi de gheata, acum ea este mult mai asezata si mai transparenta”, conchide asociatul A. T. Kearney.

Sursa foto: http://www.carrefour.ro/

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri