Tentatia Poloniei
Externalizarea, un model de business mostenit de la Ozone
Vrem predictibilitate
2 / 3

Externalizarea, un model de business mostenit de la Ozone

In prezent, Labormed vinde pe piata poloneza 15 produse, ale caror vanzari erau estimate anul trecut la 8 milioane de euro. Un "produs vedeta" acolo este Prostacare, dezvoltat de fabrica din Bucuresti la sfarsitul anului trecut, care a generat deja vanzari de jumatate de milion de euro. Tot in Polonia exista si cea mai insemnata forta de vanzari din exteriorul Romaniei – 55 de reprezentanti medicali.

Orientarea spre Polonia este vizibila si la nivel de rebrading, remarca Stead, un proces inchiat in primavara acestui an. „Am vrut sa cream o umbrela care sa reflecte o imagine mai calda si sub care toti angajatii nostri sa se simta parte din companie, motiv pentru care am croit mesaje speciale pentru piata poloneza”, detaliaza executivul. Procesul de rebranding a venit ca o etapa necesara pentru ca Labormed sa se pozitioneze atat national cat si regional, in Europa Centrala si de Est. Dupa integrarea portofoliului Ozone si PlantExtrakt, la nivel operational, atat in Romania cat si in Europa Centrala si de Est Labormed actioneaza prin trei divizii: Labormed pentru generice, Ozone pentru produsele fara reteta si Ozone Natural pentru remediile bazate pe extracte naturale de plante.

Daca in urma cu un an Stead vorbea despre consolidarea portofoliului de produse, ca urmare a integrarii celor marca Ozone, acum britanicul vorbeste tot mai mult despre planurile de extindere. „Vrem sa avem nu numai un portofoliu de produse, ci si unul de tari”, subliniaza executivul. In afara de tarile „mostenite” de la Ozone – Bulgaria, Polonia, Cehia, Slovacia, Moldova si Ungaria – Labormed se uita tot mai des si in partea estica – la Ucraina si Belarus, dar si la Turcia. In Belarus, Stead se gandeste sa intre cu produse pe baza de reteta medicala pe o piata puternic reglementata, iar in Turcia exporturi timide deja exista.

„Turcia este o tara mare si vindem deja un produs acolo, dar ne gandim sa ducem si alte produse <<de mainstream>>”, mai spune seful producatorului bucurestean. Pentru celelalte piete, unde se inregistreaza mici vanzari, Stead va angaja cate 15 reprezentanti medicali in Cehia, Slovacia si Ungaria, urmand ca in Bulgaria, acolo unde Labormed inregistreaza „vanzari rezonabile” sa continue colaborarea cu distribuitorul Arishop (preluat anul acesta de A&D Pharma, cel mai mare grup farmaceutic din Romania), dar si cu un alt partener pentru zona de marketing&sales.

Fabrica din Bucuresti, un proiect greenfield (de la zero – n. red.), are o capacitate de 70 de milioane de cutii pe an, dar acum lucreaza doar la 60% din potential, cinci zile pe saptamana in doua schimburi. Momentan, doar 4% din productie este exportata si asta pentru ca Labormed a preluat de la Ozone contractele de manufacturing pe care le avea cu diverse fabrici, atat din tara, cat si din strainatate.

Astfel, cel mai important contract este cel cu Europharm (parte a GlaxoSmithKline), care fabrica pentru Labormed 8,5 milioane de pachete pe an, ceea ce inseamna 20% din totalul volumului de medicamente vandute de compania condusa de Stead. In fabrica de la Brasov se fac doua dintre cele mai cunoscute medicamente ale Ozone: Algozone si Paracetamol. Tot sub contract de manufacturing lucreaza si Slavia Pharm, o fabrica usa-n usa cu Labormed, care produce geluri si creme.

Citeste in slide-ul urmator despre solutia pe care Stephen Stead a gasit-o pentru eficientizarea operatiunilor la nivel regional.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri