Mariaje cu imaginatie
Motive pentru optimism in M&A
Alegerile influenteaza apetitul investitorilor
3 / 3

Alegerile influenteaza apetitul investitorilor

Ca urmare a rapoartelor agentiilor de rating, primii care au reactionat au fost cei care investesc in companii listate la bursa, astfel incat inclusiv apetitul fondurilor de investitii a fost afectat in lant.

"La nivel regional, fondurile de investitii vor juca un rol major in revitalizarea M&A-ului. Din ce am observat, chiar daca ele raman pe o pozitie conservatoare (nu li s-a deschis apetitul catre risc), au inceput sa inteleaga ca, din cauza dificultatilor in obtinerea de finantare, vor trebui sa se uite mai mult la investitii de tip venture capital. Mai mult, un aspect interesant: flexibilitatea si deschiderea lor de a propune scheme de noi tranzactii; daca inainte o tranzactie era prin datorie printr-o proportie destul de mare, acum se gandesc la diverse alternative astfel incat sa gaseasca niste facilitati pentru vanzatorii, care sunt motivati sa accepte multipli mai mici", adauga Ancuta Leach.

Ea spune ca Romania continua sa aiba target-uri interesante pentru fondurile de investitii in diferite domenii, ce detin inca resurse, dar asteapta sa vada atat cum evolueaza Romania la nivel macroeconomic, cat si alegerile din toamna. "Sunt fonduri de investitii la nivel de regiune care exploreaza scheme noi de achizitii".

Pretentiile antreprenorilor romani s-au mai redus, insa ritmul de contractie a asteptarilor este prea lent in cazul vanzatorilor. "Anul trecut aveam o tranzactie de M&A unde partile aveau in preliminar o intelegere de achizitie si asteptam ce rezulta in procesul de due-dilligence. Lucrurile se intamplau cu o repeziciune mare, totul se facea sub presiune. Dintr-o data, atmosfera s-a schimbat in sensul ca, desi au interes ambele parti sa faca tranzactii, asteapta ca preturile sa ajunga cat mai aproape de cat obisnuiau initial sa creada ca e normal", spune Ancuta Leach.

Ea spune ca societatea de avocatura Wolf Theiss are in prezent potentiale proiecte, in care clientii au demarat discutiile la inceputul celui de-al doilea trimestru, apoi negocierile au inceput sa accelereze si partile se gandesc la diverse modalitati sa incheie tranzactia. "Avem 2-3 mandate avansate, dar regionale, cu clienti interesati sa cumpere jucatorii cu mai multe jurisdictii, 2-3 regionale. Pe plan local avem cinci mandate de cumparare si 3-4 de vanzare. Exista un interes mai ridicat, in ciuda incetinelii din ultimele luni datorate vacantei de vara".

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri