Radiografia primelor luni din 2009
Doua probleme majore pentru piata bauturilor alcoolice
Profil de manager: Andi Dascal
2 / 3

Doua probleme majore pentru piata bauturilor alcoolice

In opinia directorului general al Prodvinalco, pe fondul crizei, piata locala a bauturilor alcoolice prezinta o scadere generala, fiind dominata de doua probleme majore: cresterea accizelor si comercializarea bauturilor spirtoase la negru.

“Circa 45% din piata bauturilor spirtoase din Romania este reprezentata de comertul la negru, productia si comertul de palinca, tuica si rachiu fiind in proportie de 90-95% nemonitorizata si nedeclarata. Mai mult decat atat, pe fundalul recesiunii si a cresterii accizelor, economia subterana ia avant. Bauturile spirtoase astfel comercializate, sunt produse fara respectarea unor norme elementare de igiena, uneori chiar cu ingrediente toxice”, explica Andi Dascal.

Ca urmare a cresterii accizelor Prodvinalco a operat, de la inceputul anului, o majorare de preturi de aproximativ 10-12%.

Potrivit lui Dascal, scaderi mai importante au fost inregistrate de categoriile Alcoholic Drinks si Brandy si mai reduse la Bitter sau Vermut. In plus, compania estimeaza pentru 2009 o scadere de cel putin 10% in volum la nivelul pietei totale de bauturi alcoolice.

“Gusturile romanilor in ceea ce priveste bauturile alcoolice s-au indreptat foarte tare spre produsele din categoria low-cost. In general, acestea sunt produse intermediare cu diferite arome, foarte multe produse fara respectarea normelor din domeniu”, spune Andi Dascal.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri