95% din creditele pe retail sunt blocate
Romanii vor cumpara mai putin si mai ieftin
Romanii 'sfideaza' criza financiara de Sarbatori
Criza din agricultura
'Romania ramane o piata interesanta in ciuda crizei'
Vanzarile de vin, la adapost de criza financiara
3 / 6

Romanii 'sfideaza' criza financiara de Sarbatori

Potrivit unui studiu realizat de compania Deloitte, vest-europenii vor fi mai “cumpatati” in ceea ce priveste cheltuielile de Craciun si Anul Nou, in timp ce consumatorii din tarile emergente, inclusiv Romania, isi propun sa cheltuiasca mai mult. Astfel, 45% dintre romani sunt siguri ca vor cheltui in plus fata de anul trecut.

Cu ocazia sarbatorilor care se apropie, un roman va aloca in medie 290 de euro pentru cadouri, cu 2,4% mai mult decat in 2007, 135 de euro pentru alimente (+2,4%) si 110 euro pentru socializare (iesiri in oras), ajungandu-se astfel la un buget mediu de 585 de euro, cu 3,9% peste nivelul de anul trecut. Spre comparatie, bugetul proiectat de romani este peste cel al olandezilor, nemtilor, francezilor sau rusilor, intr-un clasament condus de irlandezi si spanioli.

Pe de alta parte, in urma acestui studiu s-a observat, pentru prima oara, o tendinta de maturizare a consumatorului, 48% dintre romani intentionand o proiectare mai clara a unui buget controlat de cheltuieli, spre deosebire de doar 37%, anul trecut.

De asemenea, un studiu realizat recent de compania de cercetare AC Nielsen arata ca romanii sunt impasibili in fata crizei financiare cu care se confrunta restul lumii. Mai mult de jumatate din respondent sunt convinsi ca nu traversam o perioada de recesiune, iar cei care recunosc totusi existenta unor tulburari economice spun ca acestea nu se pot prelungi pe mai mult de un an de zile.

16% dintre romani sunt dispusi sa cumpere produse alimentare mai ieftine in contextul crizei internationale, se arata in studiul AC Nielsen. In plus, 80% din bugetul mediu al unei familii este cheltuit pe alimente, bauturi si produse de larg consum.

Potrivit companiei de cercetare, in ceea ce priveste impactul asupra consumului, este de asteptat ca sectoarele ce vor resimti cel mai mult criza vor fi textilele, electronicele, electrocasnicele si IT-ul.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri