OgilvyAction: Cei care schimba marci cumpara mai mult decat consumatorii loiali
Densitatea retailului modern
Romanii merg mai des la cumparaturi in 2008
Raportul calitate-pret, printre ingrijorarile romanilor in contextul crizei financiare
3 / 4

Romanii merg mai des la cumparaturi in 2008

“In urma cercetarii realizate in perioada ianuarie-februarie 2008 am observat o crestere a frecventei de vizitare a comertului modern. Astfel, romanii frecventeaza cam de doua ori pe saptamana comertul modern, in timp de media lunara este de aproape 6 vizite”, spune Bogdana Baltasiu, Client Sales&Service Manager Nielsen Romania.

54% din romani viziteaza in medie pe luna una-doua branduri de magazine, in timp ce in Serbia procentul se situeaza in jurul valorii de 77%, conform studiului.

Hipermarketurile reprezinta locurile care atrag cele mai mari cheltuieli din bugetul unui consumator. Astfel, romanii aloca cumparaturilor lunare 173 de euro, in timp ce locuitorii din Serbia cheltuiesc in medie 311 euro, Grecia (325 euro), Slovenia (326 euro) si Croatia (388 euro).

In ciuda unui buget redus, experienta de cumparare este definita de 26% din romani drept o “adevarata placere”.

“Cu toate acestea, sunt multi cumparatori care trec pe langa oportunitatile care li se ofera in magazine. Si asta deoarece de cele mai multe cumpara pe pilot automat. Cam 70% din comportamentul de achizitie se intampla sub aceasta forma. Nu suntem insa complet inchisi experimentarii de produse noi”, declara Bogdana Baltasiu.

Potrivit aceluiasi studiu, 64% din respondenti au precizat ca sunt dispusi sa incerce un nou sortiment de dulciuri in schimbul celui obisnuit, iar 53% pot sa opteze pentru alta marca de lactate. In schimb, doar 32% din romanii intervievati s-au aratat dispusi sa-si schimbe produsele de ingrijire personala, fata de cei 56% din locuitorii Serbiei participanti la studiu. Aceeasi reticenta fata de schimbarea marcii de cafea consumata au manifestat-o si 33% din respondentii romani.

In ceea ce priveste provenienta brandurilor consumate, 53% din romani au declarat ca opteaza de regula pentru produse alimentare fabricate in Romania, 57% folosesc produse cosmetice din import si 45% produse de curatenie tot din import.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri