Radiografia pietei de M&A din Romania
Asiban-Groupama – Cea mai mare tranzactie din primul semestru
Locul doi vine tot din insurance
 Bere Mures, vanduta pentru 150 mil. euro
 Advent, performerul primului trimestru
Valvis, exit de 100 mil. euro
 Ardaf si RAI, vandute la pachet pentru 80 mil. euro
DHL a cumparat Cargus pentru 50 de mil. euro
 Exit la NCH pentru 46,3 mil. euro
Oresa Ventures cumpara trei fabrici de la Somaco pentru 32,5 mil. euro
Un nou exit de exceptie pentru RAEF
 Polimex-Mostostal plateste 25 mil. euro pentru Coifer
 CBRE a platit 35 mil. dolari pentru Eurisko
 Advent a cumparat Bengoss, pentru 18,9 mil. euro
 Mega Image a cumparat La Fourmi pentru 18,6 mil. euro
 Tranzactie de 12,2 mil. euro in real-estate
 UPS a cumparat Trans Courier Service
 Vodafone a cumparat o retea GSM partenera Orange
 GED a achizitionat reteaua de magazine PlusGSM
Vodafone mai cumpara un dealer Orange
Italienii de la Enea cumpara IP Devel, pentru 3,2 mil. de euro
Asesoft Distribution plateste 7 mil. de euro pentru 25% din Curiero
Alliance–Royal Computers a achizitionat Caro Group
City Grill a platit 1 mil. de euro pentru cafenelele Cream Caffe
Carpatina a cumparat afacerea Herculane Water
13 / 25

CBRE a platit 35 mil. dolari pentru Eurisko

(CBRE), una dintre cele mai mari agentii imbiliare din lume, a anuntat in ianuarie achizitionarea concurentului Eurisko, numarul doi si cel mai mare jucator independent de pe piata imobiliara din Romania, pentru suma de 35 mil. de dolari.

Procesul de vanzare a companiei a inceput inca in octombrie 2006, iar in ultima jumatate de an, sase petitori (patru investitori strategici si doi financiari) si-au manifestat interesul de preluare a companiei, in finala ramanand doi ofertanti: CBRE si Jones Lang LaSalle.

“Tranzactia trebuia sa se fi incheiat in urma cu doua luni, insa venirea Sarbatorilor si inceputul de an au prelungit momentul inchiderii dealului”, ne declara, dupa inchiderea tranzactiei, Andrei Diaconescu (foto), partener in cadrul casei de investitii Capital Partners, care a fost adviser in procesul de vanzare a companiei de real-estate.

Potrivit acestuia, cel mai greu moment din istoria tranzactiei a fost generat de criza internationala. “Aceasta tranzactie a fost un succes extraordinar in conditiile de piata actuale”, enunta Andrei Diaconescu.

Evenimentele din ultimele luni de pe piata imobiliara din Statele Unite au influentat si piata europeana a investitiilor. Investitiile in proiecte imobiliare au scazut puternic si in Europa, astfel incat CBRE a pierdut, atat din venituri, cat si din valoarea de piata.

Pretul de vanzare a companiei s-a dublat pe parcursul procesului competitiv, ajungand la peste 24 milioane de euro, potrivit lui Andrei Diaconescu. “Decizia managerilor a fost inca de la inceput sa vanda unor investitori strategici”, a mai spus Diaconescu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri