FMCG-ul online, o noua provocare pentru retaileri
FMCG-ul online, o piata de interes pentru Carrefour
Metro Romania spune 'nu' FMCG-ului online
Real Hypermarket: retailul online ar trebui gestionat separat
Impulsul cumparaturilor, pierdut in mediul online
Madalin Matica: Pana cand retailistii vor dori sa devina e-retailisti, vindem laptopuri si atat
Marius Ghenea nu exclude lansarea unui magazin online cu produse de larg consum
Balanoiu, OneStop.ro: Produsele de larg consum, mai dificil de vandut online
7 / 8

Marius Ghenea nu exclude lansarea unui magazin online cu produse de larg consum

Logistica ramane una dintre cele mai importante piedici in calea comertului electronic cu produse de larg consum (alimente, detergenti, cosmetice etc).

“FMCG reprezinta o categorie larga de produse, care nu pot fi vandute, nici online si nici offline, fara o logistica extrem de bine pusa la punct. Sunt foarte multe produse, cantitati mari, implicatii financiare importante, stocuri, etc. Iata de ce, in mediul traditional, cei care cuceresc piata FMCG sunt retelele de distributie si retail mari, multinationale”, apreciaza Marius Ghenea (foto), presedintele Fit Distribution.

Stocurile intra tot in categoria piedicilor pe care retailerii din e-commerce le-ar putea intampina daca ar dori sa isi extinda paleta de produse catre sectorul FMCG, potrivit lui Ghenea.

“Principala problema este ca un asemenea magazin ar trebui sa tina cateva zeci de mii tipuri de produse in stocul propriu. Sa nu uitam ca majoritatea acestor produse sunt in plus foarte perisabile, cu perioade de garantie sau de valabilitate de cateva zile sau saptamani”, spune Ghenea.

Chiar daca nu prevede schimbari mari in acest sens al pietei de comert electronic, Marius Ghenea spune ca n-ar fi exclus ca, in cativa ani, sa cumparam din magazinele online sub umbrela Fit Distribution chiar si produse de larg consum, cu atat mai mult, cu cat compania a deschis anul trecut un magazin online cu produse electronice de larg consum.

Antreprenorul este de parere ca orice se poate vinde in mediul online, astfel ca alimentele, de exemplu, pot fi vandute si pe Internet daca proprietarul magazinului are suficienta rabdare si dispune de resurse financiare ca sa isi stabileasca o pozitie clara in piata online.

“Evident, sunt produse mai potrivite unei vanzari online - sa le spunem acestor produse “no-frills”. E vorba in general de produse de tip “cutie” - fara prea mari complicatii in achizitie sau utilizare, cu perioade garantie lungi, care nu trebuie probate, nu sunt pe numere sau marimi, etc. - si sunt produse mai putin potrivite pentru online.

Mancarea este mai putin potrivita
, pentru ca trebuie sa te asiguri ca este proaspata si in plus, de multe ori deciziile de cumparare la alimente se iau pe baza unor simturi care nu joaca niciun rol online - mirosul si simtul tactil de exemplu”, apreciaza Ghenea.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri