Ce spun studiile de piata
Generatia care dicteaza noua revolutie in retail
Sfaturi de la specialisti in marketing si creativi
Noile reguli din retail - cum se adapteaza Paco sau Penny
Pret si proximitate: printi sau cersetori?
Cum se repozitioneaza centrele comerciale in fata revolutiei din retail
Sa nu uitam de legiuitor
6 / 7

Cum se repozitioneaza centrele comerciale in fata revolutiei din retail

In ultimii zece ani, piata de retail din Romania a suferit numeroase transformari, insa centrul comercial AFI Cotroceni a incercat sa anticipeze miscarile si sa-si adapteze oferta de retail pentru consumatori. De la integrarea patinoarului in mall, la marirea suprafetelor pentru retailerii de fashion, cum si-a schimbat AFI Cotroceni abordarea de la deschidere si pana in prezent, a povestit Costin Blideanu, head of retail leasing AFI Europe Romania.


"Credem ca suntem intr-o perioada plina de schimbari majore pe piata de retail si ne ingrijoreaza acest lucru. Compania apreciaza foarte mult proiectele diferite si inovatia. Acum zece ani, cand povesteam la inceput de entertainment si patinoar in mall, lumea se uita ciudat la noi. Multe pareri erau si ca in Bucuresti nu va rezista un mall de aceasta dimensiune si nu va functiona. Au trecut zece ani si s-au schimbat extrem de multe lucruri. In plus, mai avem inca cel putin trei proiecte de dimensiuni asemenatoare", a Costin Blideanu, head of retail leasing AFI Europe Romania.


Costin Blideanu sustine ca vanzarile online vor creste in acelasi timp cu vanzarile offline si se observa din ce in ce mai mult cum ancorele de fashion integreaza conceptul de magazin online pentru a creste numarul vanzarilor online.


Andrei Pogonaru (foto mai jos), proprietarul mall-ului Veranda, a explicat in cadrul Retail Arena 2017, eveniment organizat de WALL-STREET.RO, despre mixul de canale si cum influenteaza aceasta performanta centrului comercial.



“Oborul e fascinant pentru ca le vezi pe toate coexistand: retailul clasic, traditional, care functioneaza foarte bine, este Piata Obor care e din secolul 17, probabil e cea mai cunoscuta piata din Bucuresti, complementar cu Magazinul Obor, exista mall-ul nostru, Veranda, care incepe sa se lege prin toti chiriasii pe care ii avem, prin multiple canale de vanzare, care la fel incep sa se conecteze la internet, incepem sa avem retaileri strict din online care au prezenta in Veranda sau altii care pur si simplu folosesc magazinele noastre doar pentru livrari la domiciliu, fara sa interactioneze cu mall-ul. Deci avem un degradeu complet: de la hypertraditional, la centre comerciale si la eCommerce”, a declarat Andrei Pogonaru, la Retail Arena.


Referindu-se la mixul de canale fizic-online, acesta a adaugat ca tendintele care vin din Statele Unite ale Americii nu sunt foarte optimiste pentru proprietarii de malluri.


“Avem doua optiuni: sa ne luptam cu tot retailul online sau pur si simplu sa vedem cum functioneaza fiecare chirias de la caz la caz. Pentru ca Veranda este un proiect dezvoltat cu banii de familie pe termen lung, vrem sa fim atenti la fiecare chirias si sa vedem in ce masura ne avantajeaza sau nu prezenta lor in online si in ce masura putem fi alaturi de ei”, a mai spus Pogonaru.


Mai este loc de mall-uri in Bucuresti?

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri