Ce spun studiile de piata
Generatia care dicteaza noua revolutie in retail
Sfaturi de la specialisti in marketing si creativi
Noile reguli din retail - cum se adapteaza Paco sau Penny
Pret si proximitate: printi sau cersetori?
Cum se repozitioneaza centrele comerciale in fata revolutiei din retail
Sa nu uitam de legiuitor
3 / 7

Sfaturi de la specialisti in marketing si creativi

Epoca in care pretul era rege in retail s-a incheiat. Diferentierea va fi facuta de gandirea diferita, iesita din tipare. Ce recomanda specialistii?

Catalin Dobre, CCO McCann Bucharest

  • E foarte important sa incepem sa privim in viitor de acum, chiar daca ni se par niste SF-uri. Viitorul NU e deloc departe, inovatiile se vor intampla, sunt deja STIRI! Deci toate strategiile trebuie sa se adapteze la ce se va intampla, retailerii sa fie ancorati in obiceiurile consumatorilor si acestea sunt foarte legate de tehnologie”, puncteaza
  • Este important sa intelegi comportamentul clientilor. Tehnologia este doar un instrument, tine de noi cum o folosim pentru a vorbi altfel cu acesti consumatori, sa ii ia pe alte canale si sa nu para ca vrei neaparat sa le vinzi ceva!
  • Clientii nu sunt loiali. Ei sunt prieteni cu tine, pana cand vine altcineva si le da un produs sau un serviciu mai bun. “NU este ca in casatorie, clientii nu sunt loiali, si asta este un lucru bun, trebuie sa iti construiesti un brand care sa evolueze constant.

Mihai Bonca, consultant & trainer la Brand Architects

  • Este foarte important sa stii cine esti si definitorie este cultura organizationala. “Nimic din ce face organizatia nu poate cadea in afara culturii organizationale – adica de ce suntem aici si cum facem lucrurile?
  • Un al doilea factor – cum inteleg clientii si cat timp petrec pentru a-i intelege. Sunt 8 categorii de consumatori si pentru acestia impactul pretului este diferit. Mi se pare logic ca retailerii sa ia in calcul acest lucru, sa stie cum sa segmenteze preturile. Trebuie insa sa iei in calcul ca pretul NU mai este definitoriu.
  • Cum inteleg clientii? O mica parte din clienti au ca argument pretul – acesta trebuie sa fie corect doar, nu cel mai mic. Nu cred ca toti clientii sunt pregatiti sa faca compromisuri doar pentru a merge la pretul cel mai mic.
  • Diferentierea retailerilor? Jeff Bezos a fost bancher, nu a facut retail niciodata, de aceea a venit cu un mindset diferit, deci cultura diferita si a propus ceva diferit. Ma intreb daca si retailerii mari au aceasta gandire, sa atraga oameni care sunt foarte buni pe alte segmente vs. oameni buni pe negociere. Acest lucru este nesustenabil, a negocia la sange, trebuie sa fii deschis catre a angaja oameni cu un mindset diferit, dintr-o industrie diferita.

Dochita Zenoveiov, branding expert Inoveo

  • In contextul noilor schimbari din piata apare un focus tot mai mare pe marketing din partea retailerilor, care incearca sa treaca de paradigma pretului ca principal motor de crestere si sa ofere cat mai multe experiente. De la tricoul care anunta cand este purtat, la sticla de apa care semnaleaza cat trebuie sa mai bei, astfel de experiente au loc tot mai des in piata, desi au mai multe fatete.
  • In trecut, obisnuiam sa ii spun activare necoventionala, referindu-ma la tot ce nu era pe TV, ziar, radio. Acum preia o noua valenta pentru ca se muta in magazin.
  • Asistam la un festival al experientelor in piata: pe de o parte, la experienta generata de retailer, pe de alta fiind cea pe care brandul produsului o ofera clientului.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri