Contextul in care ati ales dezvoltarea unei linii de export pentru Apidava in Arabia Saudita
Cum ati construit planul de afaceri?
Ati avut o abordare antreprenoriala in dezvoltarea proiectului?
Cum s-a produs diviziunea muncii in cadrul proiectului?
Cum ati incercat sa treceti peste diferentele culturale?
Ati luat legatura cu reprezentantii Apidava? Cum li s-a parut proiectul?
Dificultati intampinate in realizarea proiectului. Ce ati invatat?
Cum vedeti potentialul firmelor romanesti de a se extinde pe pietele externe?
Va intereseaza sa deveniti antreprenori?
Avantaje ale evaluarii studentilor prin intermediul unui capstone project
3 / 10

Ati avut o abordare antreprenoriala in dezvoltarea proiectului?

LIVIU SANDU: In cadrul proiectului ne-am asumat roluri de conducere a afacerii si am construit proiectul ca si cum ar fi fost al nostru si am fi in cautarea succesului. De fapt, pe masura ce inaintam in proiect, ne-am dat seama ca ne-ar prinde bine rolul acesta de ’’honey trader’’ si chiar am obtine profituri frumoase de pe urma lui. Nu am abandonat ideea de a avea o abordare antreprenoriala a acestui proiect si ne gandim inca sa o implementam conform celor studiate si aprofundate in cadrul programului de MBA.

ADRIAN ANGHEL (foto): Desigur. Dupa cum am mentionat deja, am plecat de la o simpla idee, pe care am dezvoltat-o mai apoi sub toate aspectele unui plan de business. Ne-am stabilit o strategie si mai apoi am analizat si propus solutii pentru toate aspectele ce tin de transpunerea ei in practica. Am incercat sa folosim cat mai multe dintre lucrurile invatate la modulele de la EMBA si am avut satisfactia de a „lega” toate aceste concepte in cadrul proiectului.

GABRIEL MITRACHE:
Am tratat proiectul ca pe un business adevarat, compania fiind condusa chiar de noi. Niciun moment nu l-am tratat ca pe un proiect de MBA, ci l-am gandit ca si cum noi am fi fost antreprenorii si banii nostri ar fi fost in joc. Am fost circumspecti in asumarea riscului, am considerat ca avem putere de decizie totala si am incercat sa etalam creativitate maxima. De aceea am creat brandul Apidava Nobil de la zero. In spate am avut date financiare, profitabilitate, dar si un plan de marketing plecand de la noile valori de brand, pana la crearea ambalajului si a povestii din spatele unui simplu borcan de miere, acum cu o poveste orientala in spate.

Desi am plecat de la ideea de a exporta mierea produsa de compania Apidava proiectul este gandit a fi pus in aplicare ca si cand compania ar fi fost condusa de noi. Am analizat toate aspecte ca si cand ar fi fost banii nostri in joc: practic am fost circumspecti in asumarea riscului, am considerat ca avem putere de decizie totala si am incecrat sa etalam creativitate maxima.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri