Evolutia modelului de afaceri: lupta pentru inovatie
Pe masura ce sectorul utilitatilor se transforma, trebuie sa se modifice si modelul de afaceri traditional, de la modul de distributie, la cel de contorizare si de facturare. Noul model trebuie sa fie capabil sa se adapteze cerintelor, mereu in schimbare, venind din partea stakeholder-ilor. Chiar daca natura acestor transformari variaza de la o piata la alta, exista o schimbare clara si general valabila, si anume transformarea dintr-un furnizor concentrat exclusiv pe vanzarea de energie catre consumatori, intr-unul care vinde eficienta energetica sau furnizeaza servicii la domiciliu.
“Noi jucatori isi vor face intrarea in pietele deja competitive de distributie. Prin urmare jucatorii existenti din domeniul utilitatilor trebuie sa-si regandeasca modelul de business daca vor sa-si protejeze viitoarele venituri. In pietele mature, unde cererea stagneaza sau chiar scade, oportunitatile de dezvoltare constau acum in folosirea tehnologiilor inteligente sau propunerea de noi solutii de distributie. Acestea vor genera fluxuri suplimentare de venituri, iar dezvoltarea de noi capabilitati, in intern sau prin achizitii, in domenii precum analizele de date vor duce la generarea de noi solutii pentru clienti care vor consolida imbunatatirile operationale”, a declarat Andrea Paliani liderul Ernst & Young’s Global Power & Utilities Advisory.
Inapoi la articol