Accentul pe lansari de produse noi
Scaderea bugetului clientilor
Cresterea costurilor
Cresterea euro
Clientul-un vanator de promotii
5 / 5

Clientul-un vanator de promotii

Clientul este extrem de prudent si atent la pret, dar isi doreste in acelasi timp ca raportul calitate-pret sa fie unul avantajos. De asemnea, clientul este mult mai pragmatic si mai dornic sa economiseasca. Chiar daca bunurile de larg consum nu sunt taiate de pe lista de cumparaturi, aceasta este mult mai elaborata, mult mai focusata pe nevoi.

Nivelul increderii romanilor in imbunatatirea situatiei economiei nationale a inregistrat o usoara crestere in primul trimestru, comparativ cu ultimele trei luni ale anului trecut, dar populatia a devenit mai prudenta atunci cand vine vorba despre disponibilitatea de cumparare, conform GfK.

Cheltuielile pentru bunuri de larg consum au crescut cu 5,4% in moneda nationala in 2011 fata de anul 2010. Cresterea a fost generata in principal de nivelul inflatiei, in timp ce volumul scade cu aproximativ 1%, potrivit unui studiu GfK.

Segmentul produselor alimentare a crescut cu 12% in valoare, influentata in special de cresterea preturilor. Se observa un trend ascendent si in cazul produselor de ingrijire personala si al produselor de intretinere a locuintei, cu o crestere de 7%, respectiv 6% fata de anul precedent.
Contrar tendintei generale, cheltuielile pentru bauturi (sucuri, cafea, bere, apa) au fost mai mici cu 2% fata de anul precedent. Chiar daca gospodariile achizitioneaza aceste produse cu o frecventa mai mare (in special apa minerala), valoarea medie pe act de cumparare este mai mica cu aproximativ 6%.

Dintre alimente, bauturile racoritoare carbogazoase se numara printre categoriile cu cele mai mari scaderi in volum (-9%), urmate de ciocolata tablete (-8%) si cafeaua macinata (-6%). Iaurtul isi mentine in continuare o rata de crestere ridicata (4-6%), insa doar produsele pentru ingrijirea locuintei ne mai "rasfata” cu cresteri de doua cifre (produse universale pentru curatenie +10%, produse pentru spalat geamuri +13%), se mentioneaza in studiul GfK.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri