2005 – Discounterii intra in forta pe piata locala
2006 – Semne ca retailerii locali vor fi invinsi de retelele internationale
2007 – Primele miscari de consolidare in retail
2008 – Extindere, dar la viteze diferite
2009 – Se triaza jucatorii
2010 – Sub semnul multi-format
2011 – Retailerii apasa pedala de acceleratie
5 / 7

2009 – Se triaza jucatorii

Criza economica incepe sa produca efecte si in Romania, iar retelele locale de magazine esueaza una dupa alta. Spar (detinut de fratii Floare si Adrian Cuc), Trident (Constantin si Alina Mateescu), Primavara (Ion Avram), Ehos (familia Soloman) sau PIC (fratii Ilie si Cornel Penescu) au cedat sub presiunea creditorilor, dar si a concurentei venite dinspre jucatorii internationali.

Toti jucatorii locali avusesera, in anii de boom, oferte de preluare, pe care insa le refuzasera. Ajunsi in 2009, singura solutie a devenit insolventa si, mai apoi, inchiderea magazinelor. Efervescenta din anii anteriori a fost inlocuita cu prudenta.

Sfarsitul de an a adus un nou record pe piata de retail FMCG: tranzactia de 66 de milioane de euro prin care fondul de investitii Enterprise Investors (Polonia) a preluat reteaua de supermarketuri Profi.

Cifra-cheie: la sfarsit de 2009, primii cinci jucatori din piata de retail FMCG modern din Romania detineau impreuna o cota de piata de 27,4%.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri