1. Recrutarea oamenilor nepotriviti
3. Lipsa unei culturi de vanzari
5. Vanzarea reactiva 100%
7. Motivarea scazuta a vanzatorilor
9. Experientele predominant negative cu care se confrunta vanzatorii
11. Lipsa unui role-model din partea managerului
13. Dificultatile managementului la distanta
15. Probleme de corelare a KPI-urilor cu sistemul de bonus
17. Presiunea pietei asupra eficientei vanzarii si a profitabilitatii
19. Prea multe produse pe care trebuie sa le cunoasca in detaliu
4 / 10

7. Motivarea scazuta a vanzatorilor

Este dificila atunci cand managerul se confrunta cu plafonarea (face de ani de zile acelasi lucru) si nu are un "career path" (traseu in cariera - n.r.) clar. O subspecie a problemei este reprezentata de lipsa parghiilor de motivare atunci cand managerul lucreaza cu vanzari indirecte sau are o forta de vanzari formata din free-lanceri.

8. Identificarea dificila a unui vanzator bun


Standardele profesionale in meseria de vanzator nu exista sau sunt timid prezente in piata (spre exemplu, folosirea unor competente standard de catre Assessment Centers sau la angajarea directa). Lipsa acestor competente standardizate duce la inlocuirea aprecierilor obiective cu pareri sau simpatii.


Srusa foto: Angajati nemotivati/Shutterstock.com

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri