1. Recrutarea oamenilor nepotriviti
3. Lipsa unei culturi de vanzari
5. Vanzarea reactiva 100%
7. Motivarea scazuta a vanzatorilor
9. Experientele predominant negative cu care se confrunta vanzatorii
11. Lipsa unui role-model din partea managerului
13. Dificultatile managementului la distanta
15. Probleme de corelare a KPI-urilor cu sistemul de bonus
17. Presiunea pietei asupra eficientei vanzarii si a profitabilitatii
19. Prea multe produse pe care trebuie sa le cunoasca in detaliu
1 / 10

1. Recrutarea oamenilor nepotriviti

Cea mai spinoasa problema. De multe ori, procesul de recrutare este organizat unidirectional, nu se acorda suficienta atentie vanzarii postului, nu se prezinta in intregime realitatea, dificultatile si asteptarile reale pentru pozitia respectiva. Alte cauze sunt exagerarea in criteriile de cautare, (se cauta super-eroi, cu o lista interminabila de calitati si cunostinte) sau dificultate in evaluarea corecta a competentelor de vanzari (experienta de succes intr-o anumita industrie nu garanteaza viitorul succes la schimbarea industriei).

2. Moralitatea indoielnica in business (atat a vanzatorilor, cat si a clientilor)


Cand vine vorba de vanzatori, lipsa moralitatii si cautarea permanenta de solutii "creative" pentru marirea performantei sunt instrumente toxice care se pot extinde in echipa, in special daca leader-ul accepta sau ignora acest lucru. In acelasi timp, lipsa de moralitate a clientilor afecteaza negativ vanzarile, fie ca e vorba de exagerari ale pretentiilor in fata vanzatorilor, fie ca este vorba de ajutor si suport ne-reciproc.


Sursa foto: Concept de interviu nereusit/Shutterstock.com

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri