Marius Mihailescu, Tiffin University: EMBA - Util companiei sau managerului?
Cristina Savuica, Lugera: Oamenii de resurse umane trebuie sa fie puternici
Andreea Mihaescu, BestJobs: Tendintele in HR
Ioan Dumitrascu, PeliFilip: Legea, un instrument de lucru in HR
Octavian Pantis, TMI Training&Consulting: Cele patru ingrediente ale angajamentului
Mihai Stanescu, RoCoach: Coaching-ul este totusi o profesie!
Andreea Patrascu, Orange: Cum facem HR-ul performant?
Liviu Mihaileanu, PwC: De ce ai nevoie de un sistem de management
5 / 8

Octavian Pantis, TMI Training&Consulting: Cele patru ingrediente ale angajamentului

"Cum ajung oamenii din echipa fericiti si motivati. Va doriti sa ii aveti la serviciu fericiti si entuziasmati. Uneori, insa, entuziasmul dispare. Cum putem insa sa ii tinem fericiti si motivati pe angajati?" a intrebat Octavian Pantis (foto), managing director TMI Training & Consulting, cei aproximativ 100 de invitati la conferinta.

El a enumerat in acest sens patru factori: "Salariul: vreau sa fac o referire la gasca cu oua de aur, pentru noi ca angajati, jobul este aceea gasca; Perspectivele: multi se gandesc la ceea ce-i asteapta intr-un an-doi; Mediul din aceea companie: ajungi in companie si este grozav, iar apoi dupa cateva saptamani nu mai e nimic grozav, devine stresant, nu ai parte de feed-back pozitiv; Seful: multi cand pleaca dintr-o companie parasesc de fapt seful, nu compania".

Despre perspective, Octavian Pantis a preciat ca exista persoane care renunta la un job rezonabil pentru ca nu simt ca au perspective de crestere in acel loc de munca. "Atunci cand vin oameni din afara in companie ca manageri se transmit doua mesaje: niciunul nu este suficient de bun in echipa sa fie manager si al doilea, daca va ganditi la un pas mai sus, aici nu se poate. Sigur ca oameni din afara vor veni intotdeauna, dar atunci cand se intampla asta inseamna ca fostul manager de acolo a avut o probleme, nu a avut capacitatea de a-si crea un succesor. Ca manager trebuie sa te asiguri ca ai un succesor, pentru ca face parte din rolul tau de lider sa cresti oameni. Este de datoria noastra ca manageri sa le aratam oamenilor perspective".

La randul sau mediul de lucru se imparte in doua, cel psihologic si cel fizic-biroul. "Tot mai multe companii s-au mutat in zone limitrofe si oamenii dupa ce fac 2-3 ore in total spre si dinspre serviciu vor fi nemultumiti". De asemenea, in calitate de sefi "toti liderii au calitati, dar unii le folosesc prost. Respectul e foarte important, dar nu trebuie sa abuzezi de el".

In opinia sa, evaluarea este foarte importanta. "Trebuie sa vedeti cat de importanti sunt acesti factori in organizatia dumneavoastra. Acum oamenii inghit mai multe, dar asta nu inseamna ca trebuie sa abuzam de el. In perioada de boom, salariul si perspectivele erau foarte usor de indeplinit. In multe cazuri oamenii erau entuziasmati chiar daca ceilalti doi factori nu se indeplinesc. Acum organizatiile nu mai sunt atat de dinamice asa ca la primii doi factori nu se mai exceleaza, prin urmare trebuie sa plusati la mediu si sef".

Astfel, managerul TMI a indemnat managerii sa priveasca la oamenii si sa vada care sunt cele mai importante lucruri pentru ei. "Pentru unii este mai important mediul, pentru alti sunt importante perspectivele si asa mai departe. Vremurile in care companiile isi pot permite sa trateze angajatii oricum au trecut. Tot mai multi angajati sunt interesati de cum arata viata lor la serviciu si salariul este un element important. Oamenii se uita totusi si la alte expecte, care pot compensa".

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri