1961 - primul motor “Wankel”
1990 - hidrogen si motorul rotativ
DISI Benzina + i-Stop
Catalizatorul Mazda Single Nano-Technology si un nou filtru de particule
Tehnologii de scadere a greutatii
4 / 5

Catalizatorul Mazda Single Nano-Technology si un nou filtru de particule

Metalele pretioase sunt incorporate in corpul ceramic al catalizatorului iar acestea intra in reactie cu gazele de evacuare pentru a neutraliza noxele.

La temperaturi ridicate, moleculele de metal pretios se pot aglomera, ceea ce le reduce abilitatea de a trata gazele evacuate. Pentru a contracara acest lucru, trebuie folosite cantitati mari de metale pretioase scumpe.

Acum cativa ani, inginerii Mazda au folosit single nano-technology pentru a incorpora individual particule de metal pretios in corpul ceramic astfel incat acestea sa nu se mai aglomereze. Astfel, sunt necesare cu 70% mai putine metale pretioase pentru realizarea catalizatorului Mazda fara sa afecteze performantele.

Pentru motoarele pe motorina Mazda a realizat un filtru de particule (DPF) avand o structura din baza ceramica ce permite moleculelor de oxigen incorporate sa fie eliberate in momentul in care particulele de funingine acumulate sunt arse. Acest lucru imbunatateste eficienta DPF, necesita mai putin combustibil si reduce frecventa necesara regenerarii filtrului. Ambele filtre sunt disponibile in gama actuala Mazda.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri