1961 - primul motor “Wankel”
1990 - hidrogen si motorul rotativ
DISI Benzina + i-Stop
Catalizatorul Mazda Single Nano-Technology si un nou filtru de particule
Tehnologii de scadere a greutatii
2 / 5

1990 - hidrogen si motorul rotativ

In 1990, inginerii Mazda au reusit sa foloseasca pentru prima data hidrogenul drept combustibil pe motorul rotativ. Tehnologia rotativa Mazda are anumite avantaje fata de motoarele cu pistoane, care folosesc hidrogen.

Dozarea amestecului hidrogen/aer este mult mai precisa pentru ca amestecul este mai omogen iar procesul de admisie mai indelungat. Nici “rateurile” nu mai reprezinta o problema, deoarece camera de admisie a motorului rotativ este separata de camera de combustie, pastradu-se mai rece, si pentru ca nu exista valve de admisie si de evacuare care sa se incalzeasca.

In ultimii 20 de ani, Mazda a dezvoltat motorul rotativ cu hidrogen pana la stadiul de productie, fiind dat in folosinta in prezent in Japonia si in Europa pe modelele RX-8 Hidrogen RE si Mazda5 Hidrogen RE Hibrid.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri